Кафедру педагогіки і психології вищої школи створено в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова 22 листопада 1999 р. як загальноуніверситетську. Завідувач-засновник – доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України О. Г. Мороз (очолював кафедру в 2000-2007 рр.). З 2009 р. по теперішній час підрозділ очолює доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України Н. М. Дем’яненко.

У 2019 р. з метою оптимізації освітньої діяльності факультету менеджменту освіти та науки до кафедри було приєднано кафедру педагогічної творчості. Об’єднаній структурі залишено назву ‑ кафедра педагогіки і психології вищої школи.

 

АДРЕСА: м. Київ, вул.Тургенєвська, 8/14, гуманітарний корпус НПУ імені М. П. Драгоманова, ауд. 3-9.

КОНТАКТИ:

тел. (044) 238-01-78

Ел.пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сайт кафедри https://ppvsh.fmon.npu.edu.ua/

 

 

ПРО КАФЕДРУ

Кафедра педагогіки і психології вищої школи Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова


Кафедру педагогіки і психології вищої школи створено в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова 22 листопада 1999 р. як загальноуніверситетську. Завідувач-засновник – доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України О.Г. Мороз (очолював кафедру в 2000-2007 рр.). З 2007 по 2009 рр. посаду завідувача кафедри обіймав проректор із навчально-методичної роботи, доктор філософських наук, професор, заслужений працівник освіти України Р. М. Вернидуб. У 2009 р. проведено реорганізацію кафедри шляхом її злиття з кафедрою історії освітньо-виховних систем і технологій. 2012 року підрозділ увійшов до складу Інституту магістратури, аспірантури і докторантури НПУ імені М. П. Драгоманова (нині - факультет менеджменту освіти та науки). У 2019 р. з метою оптимізації освітньої діяльності факультету до кафедри було приєднано кафедру педагогічної творчості. Об’єднаній структурі залишено назву - кафедра педагогіки і психології вищої школи. З 2009 р. по теперішній час підрозділ очолює доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України Н.М. Дем’яненко.
На 2020 р. у складі кафедри працює 16 осіб: Н. М. Дем’яненко, доктор педагогічних наук, професор; А. А. Булда, доктор педагогічних наук, професор; Л. О. Мільто, доктор педагогічних наук, професор; Н. Л. Акініна, кандидат педагогічних наук, доцент; Н. В. Аніщенко, кандидат педагогічних наук, доцент; Т. В. Багрій, кандидат педагогічних наук, доцент; Н. Л. Висідалко, кандидат психологічних наук, доцент; І. В. Дубровіна, кандидат педагогічних наук, доцент; О. М. Задорожна, кандидат педагогічних наук, доцент; І.М. Кравченко, кандидат педагогічних наук, доцент; О. І. Купрєєва, кандидат психологічних наук, доцент; В. І. Саюк, кандидат педагогічних наук, доцент; В. О. Смікал, кандидат педагогічних наук, доцент; М. М. Фоменко, кандидат педагогічних наук, професор; В. Г. Сірик, спеціаліст вищої категорії; С. А. Якубова, старший лаборант.
Кафедра забезпечує повний цикл професійно-педагогічної і наукової підготовки педагогічних і науково-педагогічних кадрів на рівнях бакалаврату, магістратури і докторантури. Функціонує як загальноуніверситетська і випускова з розроблених і впроваджених в освітній процес НПУ імені М. П. Драгоманова професорсько-викладацьким складом кафедри освітніх програм: трьох магістерських (освітньо-професійних) спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки («Педагогіка вищої школи. Андрагогіка. Тьюторство»; «Андрагогіка. Освіта дорослих»; «Педагогічне дорадництво»); бакалаврської (освітньо-професійної) програми «Педагогіка дозвілля». Відповідно до розробленої та впровадженої докторської (освітньо-наукової) програми 015 Професійна освіта (теорія і методика професійної освіти) на кафедрі діють аспірантура і докторантура, виконуються дисертаційні дослідження на здобуття наукового ступеня доктора філософії і доктора педагогічних наук.
Освітньо-методична і наукова діяльність кафедри розвивається і оновлюється співвимірно з процесами інтеграції національної вищої педагогічної освіти у світовий освітній простір. Викладачами кафедри розроблено й опубліковано навчально-методичні комплекси магістерської програми 011 Освітні, педагогічні науки (Педагогіка вищої школи. Андрагогіка. Тьюторство (К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2008; К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011. - У 2-х ч., К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. - У 2-х ч.). В основі комплексів – єдність теоретичної, практичної і наукової підготовки магістрантів, контекстно-тьюторська технологія реалізації освітнього процесу. Спільно з Інститутом вищої освіти НАПН України видано підручник «Педагогіка вищої школи» із модульним розподілом змісту навчального матеріалу (К., 2009). Підготовлені та вийшли друком «Засоби діагностування якості підготовки фахівців» (К., 2011; К., 2019).
Кафедра має вагомі наукові традиції. Зберігаються здобутки наукової школи академіка О.Г. Мороза (1940-2007). Сформовано авторську наукову школу «Контекстно-компетентнісна підготовка педагога: інтернаціоналізація вітчизняного досвіду» (науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Н.М. Дем'яненко). Колектив кафедри розробляє комплексну тему «Неперервна професійно-педагогічна підготовка у відкритому освітньо-науковому середовищі університету». Серед наукових напрямів: історія і теорія освітньо-наукових систем вітчизняної і зарубіжної вищої школи; педагогічна магістратура в умовах університетської автономії; андрагогічна і герогогічна дидактичні моделі; тьюторство як технологія індивідуального супроводу у формальній, неформальній та інформальній освіті.
Візитівкою кафедри вважаються Міжнародні Морозівські педагогічні читання. З 2010 р. проведено п’ять тематичних засідань Читань (І «Актуальні проблеми педагогіки вищої школи в руслі Болонського реформування» (К., 2010); ІІ «Інтернаціоналізація системи вищої освіти України» (К., 2012); ІІІ «Магістратура в освітньому просторі університету» (К., 2014); ІV «Академічні свободи і автономія університету» (К., 2016); V «Тьюторство як засіб інтернаціоналізації освітньо-наукового простору вищої школи» (К., 2018).
З ініціативи професорсько-викладацького складу кафедри створено Історико-педагогічну Асоціацію НПУ імені М.П. Драгоманова (2006). Започатковано університетський науковий часопис (щорічник) для молодих учених «Історико-педагогічні студії», який виходить упродовж 12-ти років (2007-2018). Традиційними стали періодичні наукові семінари: «Освітні системи: ретроспектива, інноватика» (з 2006 р.), «Освіта дорослих: зміна парадигми в XXI столітті» (з 2011 р.). У період 2008-2014 рр. кафедра була незмінним організатором круглих столів у рамках Міжнародної науково-практичної конференції НАПН України «Управління процесом кадрового забезпечення інноваційного розвитку закладів вищої освіти України»; з 2010 по 2018 рр. - постійний учасник і модератор Міжуніверситетської наукової конференції «Кафедра в системі управління науково-педагогічною діяльністю закладу вищої освіти».
Навчально-методична і наукова робота здійснюється у співпраці з педагогічними кафедрами Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Київського національного лінгвістичного університету, Національного авіаційного університету та на основі угод про спільну діяльність із науково-дослідними установами Національної академії педагогічних наук України (Інститутом вищої освіти, Інститутом педагогіки, Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені І.А. Зязюна), Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В.О. Сухомлинського. За організації та участі кафедри реалізовано наукові проєкти НПУ імені М.П. Драгоманова та НАПН України: «Український педагогічний лекторій «Видатні постаті» (К., 2012-2013), «Авторські інноваційні освітні технології (педагоги-новатори України)» (К., 2012-2019), науково обгрунтовано (з офіційним поданням матеріалів у Міністерство освіти і науки й Міністерство соціальної політики України) та впроваджено назву посади «Андрагог» до Класифікатора професій України (2019).
Традиційним стало оприлюднення результатів інноваційних наукових проєктів кафедри у всеукраїнських періодичних педагогічних виданнях – журналі «Рідна школа», громадсько-політичному тижневику «Освіта» (2010-2019), газеті «Освіта і суспільство», організація спільних із мас-медіа наукових круглих столів у ході Міжнародних виставок «Сучасні заклади освіти – 2013-2018», International exhibition World Edu (К., 2013-2018).
З 2008 р. постійним зарубіжним партнером кафедри є Вища школа педагогічна імені Павла Влодковіца (Плоцк, Польща). 2017 року розпочато співпрацю з Університетом (інститутом) прикладного менеджменту (Мюнхен, Баварія, Німеччина). Діяльність кафедральної науково-дослідної лабораторії «Тьюторські практики» зумовила співробітництво з International Academy of Tutoring (Інтернаціональною Академією Тьюторингу) та Тьюторською Асоціацією України, в рамках якого кафедра взяла участь у ІІ Міжнародному конгресі тьюторингу (Київ, Україна – Гданськ, Польща, 2018) та науковому круглому столі «Тьюторство як стратегічний напрям у самовизначенні суб’єктів культурно-освітнього простору» (К., 2018).
Викладачі кафедри (Н.М. Дем’яненко, І.М. Кравченко, О.І. Купрєєва, В.О.Смікал) пройшли зарубіжні освітньо-наукові стажування у Варшавському університеті (Варшава, Польща, 2008), Університеті Менделя (Брно, Чехія, 2016); Пан-Європейському університеті (Братислава, Словаччина, 2016); Університеті Collegium Civitas (Варшава, Польща, 2018); Центрі міжнародного співробітництва та розвитку Єрусалимського університету (Єрусалим, Ізраїль, 2018); взяли участь у Інтернаціональному науковому проєкті «Україна в Європейському просторі: освіта і мистецтво» / «Ukraine in the European Space: Education and Art» (Прага (Чехія), Борглун, Намюр, Брюссель (Бельгія), Париж (Франція), Відень (Австрія), Краків (Польща), 2018).
У 2018 р. за ініціативи кафедри спільно із Флоридським міжнародним університетом (Маямі, Флорида, США), Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника та Інститутом геронтології імені Д.Ф.Чеботарьова НАМН України стартував Міжнародний інтегрований проєкт «Освітня геронтологія», в ході якого розроблено Положення, підготовлено до впровадження в педагогічному університеті експериментальну модель Інституту (факультету) освіти людей третього віку та відповідну Освітню програму.
Загалом у навчально-методичній і науковій діяльності кафедри реалізується принцип єдності теоретичної, практичної і наукової підготовки майбутніх педагогів, основні напрями європейської концепції ціложиттєвої освіти, неперервності професійно-педагогічного вдосконалення, що знайшло відображення: 1) в наступності педагогічного, андрагогічного і герогогічного знання у змісті освітніх програм, лекційних курсів, семінарських, практичних занять, тьюторіалів, побудові їх на інноваційно-науковій та інтерактивній технологічній основі; 2) інтегрованості, міждисциплінарності й контекстності бакалаврських, магістерських освітно-професійних і докторської освітньо-наукової програм; 3) реалізації професійно-педагогічної підготовки як практико орієнтованої; 4) розбудові завдань, змісту та вдосконаленні організації творчої самостійної, науково-дослідної роботи студентів і аспірантів; 5) у забезпеченні індивідуального (тьюторського) супроводу в професійній освіті на формальному, неформальному та інформальному рівнях; 6) в організації партнерської педагогічно доцільної суб’єкт-суб’єктної взаємодії викладач-студент у відкритому освітньому середовищі педагогічного університету; 7) розвиткові креативної проєктної освітньо-наукової діяльності, спрямованої на забезпечення професійного саморуху особистості.

 

 

 

ПРОФЕСОРСЬКО-ВИКЛАДАЦЬКИЙ СКЛАД

 

Demiynenko

  

Дем’яненко Наталія Миколаївна
Посада: завідувач кафедри педагогіки і психології вищої школи факультету менеджменту освіти та науки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Науковий ступінь, вчене звання: доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України, член-кореспондент Міжнародної академії наук педагогічної освіти (MANPO)
Захист дисертацій: 1991 р. - на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки);
2000 р. - на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти)
Освітні курси, які викладає:
- магістерські освітньо-професійні програми 011 Освітні, педагогічні науки («Педагогіка вищої школи. Андрагогіка. Тьюторство», «Андрагогіка. Освіта дорослих»): «Педагогіка вищої школи»; «Історія освітньо-виховних систем вищої школи»; «Андрагогіка в системі педагогічних наук»; «Герогогіка (педагогічна геронтологія)»; «Тьюторство і тьюторська технологія», «Наукова школа і персоніфікований досвід у світовому освітньому вимірі»;
- докторська освітньо-наукова програма 015 Професійна освіта (теорія і методика професійної освіти): «Індивідуальний супровід професійного зростання фахівця (тьюторинг)»
Наукова школа: «Контекстно-компетентнісна підготовка педагога: інтернаціоналізація вітчизняного досвіду». Розроблено авторську концепцію та інтегративну модель контекстно-компетентнісної підготовки викладача закладу вищої освіти, андрагога, герогога. Підготовлено 17 кандидатів, 4 доктори педагогічних наук.
Освітньо-наукові проєкти:
Авторство, організація, управління:
- Центр магістерської підготовки (КНУ імені Тараса Шевченка, 2003-2004);
- Історико-педагогічна Асоціація (НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006);
- періодичний Всеукраїнський науково-методичний семінар «Освітньо-наукові системи: ретроспектива, інноватика» (НПУ імені М.П. Драгоманова, з 2006);
- науковий студентсько-аспірантський часопис «Історико-педагогічні студії» (головний редактор, НПУ імені М.П. Драгоманова, з 2007);
- «Положення про Інститут магістратури, аспірантури і докторантури» (НПУ імені М.П. Драгоманова, 2008);
- науково-експериментальна програма «Тьюторська технологія в освітньо-науковому процесі закладу вищої освіти» (Інститут вищої освіти НАПН України, 2009);
- науково-експериментальна програма «Моделювання мегауніверситету в умовах трансформації системи вищої освіти України» (Інститут вищої освіти НАПН України, 2009);
- Морозівські педагогічні читання (НПУ імені М.П. Драгоманова, І-V, 2010-2018);
- Міжнародний науково-методичний семінар «Освіта дорослих: зміна парадигми в ХХІ столітті» (НПУ імені М.П. Драгоманова, з 2011);
- «Освітня геронтологія» (НПУ імені М.П. Драгоманова, Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, Інститут геронтології імені Д.Ф. Чеботарьова НАМН України, Міжнародний Флоридський університет, Маямі, Флорида, США, з 2018);
- «Історія НПУ імені М.П. Драгоманова (1834-2019)» (НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019);
- «Положення про Інститут освіти людей похилого віку»/проєкт (НПУ імені М.П. Драгоманова, Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, Міжнародний Флоридський університет, 2019);
- «Освітня програма для осіб третього віку»/проєкт (НПУ імені М.П. Драгоманова, Прикарпатський університет імені Василя Стефаника, Міжнародний Флоридський університет, 2019).
Розроблення, впровадження, координування:
- магістерська освітньо-професійна програма 8.000005 (011 Освітні, педагогічні науки) «Педагогіка вищої школи» (НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006);
- «Український педагогічний лекторій. Видатні постаті» (НАПН України, НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012-2013);
- «Інноваційні авторські освітні технології (педагоги-новатори України)» (НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013-2019);
- «Історія НПУ імені М.П. Драгоманова (1920-2015)» (НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015);
- спеціалізації «Тьюторство», «Андрагогіка» магістерської освітньо-професійної програми 011 Освітні, педагогічні науки («Педагогіка вищої школи») (НПУ імені М.П. Драгоманова, МОН України, 2015);
- докторська освітньо-наукова програма 015 Професійна освіта (теорія і методика професійної освіти) (НПУ імені М.П. Драгоманова, МОН України, 2016);
- обгрунтування доцільності та впровадження назви посади «Андрагог» до класифікатора професій України (НПУ імені М.П. Драгоманова, МОН України, 2019);
- магістерська освітньо-професійна програма 011 Освітні, педагогічні науки («Андрагогіка. Освіта дорослих», кваліфікації: «андрагог», «герогог», «коуч-медіатор в освіті дорослих») (НПУ імені М.П. Драгоманова, МОН України, 2019);
- Державний стандарт 011 Освітні, педагогічні науки (магістерський рівень)/проєкт (підкомісія 011 Освітні, педагогічні науки, Науково-методична комісія МОН України, 2019-2020).
Коло наукових інтересів: Розвиток ідеї й моделі університету в інформаційному суспільстві, інтернаціоналізація вищої школи України, історія і перспективи національної педагогічної освіти, освітньо-компаративні дослідження, андрагогіка, герогогіка.
Зарубіжні стажування:
- Варшавський університет (Варшава, Польща, 2008);
- Університет Менделя в Брно (Брно, Чехія, 2016);
- «Ukraine in the European Space: Education and Art» (Прага (Чехія), Борглун, Намюр, Брюссель (Бельгія), Париж (Франція), Відень (Австрія), Краків (Польща) (інтернаціональний науковий проєкт, 2018).
Зарубіжні наукові стипендії:
- Польська Академія Наук (PAN, Варшава, Польща, 2008);
- ЮНЕСКО (UNESCO, 2009).
Основні публікації: 367 публікацій (на 2019 р.), з яких 7 монографій, 12 підручників, навчально-методичних посібників, навчально-методичних комплексів (одноосібні й у співавторстві).
Вибірково (у хронології видання):
Дем’яненко Н.М. Загальнопедагогічна підготовка вчителя в Україні (ХІХ-перша третина ХХ ст.) / Н.М. Дем’яненко. - К., 1998.
Дем’яненко Н.М. Ретроспектива педагогічної освіти в Україні (ХІХ-початок ХХ ст.) / Н.М. Дем’яненко, І.П. Важинський. - М., 2002.
Дем’яненко Н.М. Історія вищої жіночої освіти в Україні: Київський Фребелівський педагогічний інститут (1907-1920 рр.) / Н.М.Дем’яненко, І.І.Прудченко. - К., 2005.
Demjanienko N. Ewolucija paradygmatu pedagogiki w historii szkolnictwa wyzszego Ukrainy (XX-XXI wiek) / N. Demjanienko // Nauczyciel wobec szans i zagrozen edukacyjnych XXI wieku; [pod red. Haliny Gajdamowicz]. - Krakow: Impuls, 2009. - S. 275-282.
Дем’яненко Н.М. Учительські інститути в системі педагогічної освіти України (друга половина ХІХ-початок ХХ ст.) / Н.М.Дем’яненко, І.М.Кравченко. - К., 2010.
Demyanenko Natalia M. World trends in the development of higher education: Graduate School Diversification / Natalia M. Demyanenko // Edukacja otwarta. – Plock, 2010. – № 1. - S. 143 – 153.
Demianienko Natalia. Koncepja podejscia kompetencyjno-zawodowego w przygotowaniu wykladowcy szkoly wyzszey / Natalia Demianienko // Innowacje w edukacji akademickiey - szkolnictwo wizsze w procesie zmiany / [pod redakcja naukowa Jacka Piekarskiego, Danuty Urbaniak-Zajac]. – Lodz : Widawnictwo Uniwersitety Lodzkiego, 2010. – S. 377 – 383.
Natalia Demyanenko. Stosunki wychowawcze nauczyciel – uczen w szkole ogolnoksztalcacej problem klasyfikacji / Natalia Demyanenko // Uczen wobec szans I zagrozen edukacyjnych XXI wieku / pod red. Haliny Gajdamowicz. – Lodz: Widawnictwo Uniwersytetu Lodzkiego, 2010. – S. 28 – 37.
Dem’yanеnko Natalya. A pedagogical university in the context of a competence-bassed method of approach / Natalya Dem’yanеnko // European applied sciences. – Stuttgart, Germany, 2013. - # 3 – 1. – C. 77 – 80.
Demyanenko N. Pedagogical innovation in the educational space of university / N.Demyanenko // Science and Education a New Dimension / Pedagogy and Psychology, III (26), Issue: 50, BUDAPEST, 2015 (The journal is listed and indexed in: INNO SPACE Scientific Journal Impact Factor: 2.642; ISI (International Scientific Indexing) Impact Factor: 0.465; Directory of Research Journal Indexing; Ulrischs Web Global Serials Directory; Union Of International Associations Yearbook; Scribd; Academia.edu; Google Scholar). – P. 22 – 27.
Дем’яненко Н.М. Трансформування освітнього простору педагогічної магістратури / Н.М.Дем’яненко // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти: зб. наук. праць (включений у довідник періодичних видань Ulrisch’s Periodicals Directory, New Jersey, USA). – Харків: НТУ «ХПІ», 2015. – Випуск 42 (46). – С. 233 – 243.
Demyanenko Natalia. Pedagogical innovation: from terminological reasoning to justifying the introduction of criteria / Natalia Demyanenko // 8th International Scientific Conference “Theory for practice in the education of contemporary society”. – RPIVA: Riga Teacher Training and Educational Management Academy. – Riga, Latvija, 2015. – P. 11 – 19.
Natalia Demyanenko. Theory and practice of the principle of university self-administration and academic liberties realization / Demyanenko Natalia // Zeszyty naukowe Ostrolenskogo Towarzystwa naukowego: XXXІ / под ред. Я. Голоты. – Остроленка (Польща), 2017. – С. 39–51 (Index Copernicus).
Demyanenko N. The principle of university autonomy in substantination of the idea and the world experience / N. Demyanenko // Magyar Tudomanyos Jornal (Budapesht, Hungary). - 2017. - # 7. – P. 43 – 48.
Дем’яненко Н.М. Тьюторство як модель партнерських відносин викладач-студент / Н.М. Дем’яненко // Педагогіка та психологія. Науковий вісник Мукачівського державного університету. – 2018. – Вип. 1 (7). – С. 18 – 22. (Index Copernicus (Poland), Russian Scientific Citation Index (Russia), Rtsearch Bib (Japan), Cite Factor, Infobase Index (India), Genamics Journal Seek, Academic Keys (the USA), ACNP Catalogue (Italy).
Дем’яненко Н.М. Тьюторство як професія та інструмент індивідуального супроводу в освіті / Н.М. Дем’яненко, А.М. Бойко // Історико-педагогічні студії: Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. – 2018. – Випуск. 11-12. – С. 5 – 11.
Дем’яненко Н. Архітектоніка тьюторингу у вищій школі / Н.М. Дем’яненко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – Серія: Педагогіка. – 2018. – Випуск 2 (8). – С. 13-17. (Index Copernicus).
Дем’яненко Наталія. Освітня геронтологія: інтегрований проєкт / Н.М.Дем’яненко // Освіта. – 2019. - № 3-4 (5853-5854), 23-30 січня. – С. 3.
Дем’яненко Н.М. «Освітня геронтологія» у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова / Н.М. Дем’яненко // Освіта і суспільство. – 2019. - № 6 (15). – С. 8.
Дем’яненко Наталія. Освітня геронтологія: проєкт Положення і Програми Інституту освіти людей третього віку / Н. Дем’яненко, Н. Чаграк // Рідна школа. – 2019. – № 1. – С. 67-73.
Demyanenko N. Implementation of author concept of I.O. Sikorsky in the activities of the Kiev Froebel pedagogical institute / N. Demyanenko // Visnyk Taras Shevchenko national university of Kyiv. – 2019. - № 1. – Т. 9. – Р. 8-13.

 

Bylda

Булда Анатолій Андрійович
Посада: професор кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: доктор педагогічних наук (13.00.02 – Теорія та методика викладання історії), професор
Захист дисертацій: у 2000 році захистив дисертаційне дослідження за темою «Практична підготовка вчителів історії у педагогічних закладах України (1917-1994)»
Дисципліни, які викладає: Педагогіка та психологія вищої школи, Педагогіка вищої школи, Зарубіжні освітні системи, Інтернаціоналізація професійної підготовки, Методика викладання і проектування навчального процесу
Коло наукових інтересів: Сучасні проблеми і технології викладання педагогічних і суспільних дисциплін
Основні публікації:
Методика формування екологічної культури учнів загальноосвітніх закладів Німеччини : навчально-методичний посібник для вчителів та студентів / А. А. Булда, І. М. Лобачук ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - 231 с.
Професійна підготовка вчителів гуманітарних спеціальностей у системі педагогічної освіти України (друга половина XIX - початок ХХ століття) : [навчальний посібник] / А. А. Булда, І. Г. Западинська ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - 209 с.
Професійна підготовка вчителя історії в ХХ столітті: служитель музи Кліо чи ідеї... : монографія / А. А. Булда ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - 2-ге вид. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. - 406 с.
Новітні траєкторії навчання історії та правознавства в сучасній українській школі : підручник / А. А. Булда, А. О. Єрмоленко, Н. М. Жидкова, О. О. Субіна, ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - 446 с.
Зарубіжні освітні системи : дидактичний матеріал : посібник для студентів. – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2020. – 940 с. – Електронний оптичний диск (СD-R). - Сист. вим.: процесор – від 1Ггц ; оперативна пам’ять – 512 Мб ; операційна система : WindjwsХPSP2, SP3, Windjws2003 SP2, WindowsVista, Windows 7.
Педагогіка та психологія вищої школи: дидактичний матеріал: посібник для студентів. – Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2020. – 460 с. – Електронний оптичний диск (СD-R). - Сист. вим.: процесор – від 1Ггц ; оперативна пам’ять – 512 Мб ; операційна система : WindjwsХPSP2, SP3, Windjws2003 SP2, WindowsVista, Windows 7.

 

 

Milto

Мільто Людмила Олександрівна
Посада: професор кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: доктор педагогічних наук, доцент
Захист дисертацій: у 2001 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування творчої індивідуальності майбутнього вчителя в процесі професійної педагогічної підготовки» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти
у 2019 р. захистила докторську дисертацію на тему «Розвиток ідей педагогічної майстерності в теорії і практиці освіти Росії (середина ХVІІІ– кінець ХХ століття) за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
Дисципліни, які викладає: Педагогічна творчість
Коло наукових інтересів: Розв’язання педагогічних задач; комунікативна культура вчителя; педагогічна творчість та шляхи її розвитку; формування творчої індивідуальності вчителя; розвиток ідей педагогічної майстерності в історії світової і вітчизняної педагогіки
Основні публікації: 6 монографій, з них 1 – одноосібна «Педагогічна майстерність в Росії: історія, теорія, практика (середина ХVІІІ–ХХст.); 4 посібника «Методика розв’язання педагогічних задач» (видання перше та друге перероблене і доповнене, рекомендоване Міністерством освіти і науки України); «Педагогічний артистизм», «Конкурси педагогічної творчості і майстерності»; «Теорія і технологія розв’язання педагогічних задач»; курс лекцій «Основи педагогічної творчості та майстерності» для студентів закладів вищої освіти (з грифом МОН України (у співавторстві)).
Статті у зарубіжних наукових періодичних виданнях: «Інституалізація ідей педагогічної майстерності в системі педагогічної освіти України»: In M. Kiedrowska and ot. (Ed.), European vector of contemporary psychology, pedagogy and social sciences: the experience of Ukraine and the republic of Poland. Sandomierz: Baltija Publishing, «Педагогічні інновації як вищий рівень розвитку професійної майстерності вчителя: ретроспективний огляд». B JUDr. Stanislav Mraz (Ред.). «Innovativny vyskum v oblasti vzdelavania a socialnej prace, Sladkovicovo: Vysoka skola Danubius, «Професійний розвиток особистості майбутнього вчителя». Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza: Професійна освіта: педагогіка і психологія, «Педагогічна майстерність як наукова проблема. Euro-American scientific cooperation, «А. Макаренко – фундатор педагогічної майстерності вчителя-вихователя. В M. Adamczyk (Ed.), Theoretical and appelied reseaches in the field of pedagogy, рsychology and social sciences. Kielce: Holy Cross University, Зародження науково-педагогічної школи в Дерптському професорському інституті. In A. Małek (Ed.), Modern methods, Innovations and opetinal expirince in the field of psychology and pedagogics. Lublin: Baltija publishin, «Сучасні тенденції та перспективи розвитку ідей педагогічної майстерності вчителя». In J. Augutis and ot. (Ed.), Modernizastion of Educational System: World Trends and National Peculiarities: Internacional scientific conference, Kaunas, Lithuania.
Статті, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Google Scholar; Cabell s directory; EBSCO; Index Copernicus; Research Bib; Cite Factor, InfoBase Index; Genomics journal Seek Academic Keys; ACNP Catalogue та ін.: «Historiographic aspects of studying the phenomenon of pedagogical mastery (analysis of Ukrainian and foreign scholars’views», «Методологічні засади дослідження розвитку ідей педагогічної майстерності вчителя», «Наукові основи педагогічної майстерності теорії і практиці освіти Росії кінця ХІХ – початку ХХ ст.», «Проблема формування основ педагогічної майстерності майбутнього вчителя в процесі професійної підготовки у ВНЗ», «Наукові основи педагогічної майстерності теорії і практиці освіти Росії кінця ХІХ – початку ХХ ст.», «Філософсько-методологічні підходи дослідження розвитку ідей педагогічної майстерності», «Роль Головного педагогічного інституту в розвитку педагогічної майстерності вчителя».

 

Akinina

Акініна Наталія Леонідівна
Посада: Доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: Кандидат педагогічних наук, (13.00.01 –Загальна педагогіка та історія педагогіки ), доцент
Захист дисертації: у 2011 році захистила дисертаційне дослідження за темою: Особливості модернізації системи науково-методичного забезпечення у педагогічних вищих навчальних закладах (1980 – 2002 рр.)».
Дисципліни, які викладає: Педагогіка вищої школи, педагогіка та психологія вищої школи, тренінг професійної взаємодії та комунікації, інноваційні технології у вищій освіті, методика викладання та проектування освітнього процесу у вищій школі, основи професійно-педагогічного самовдосконалення
Коло наукових інтересів: Науково-методичне забезпечення професійної освіти; професійні компетентності викладача, академічна культура,
професійне самовдосконалення
Основні публікації:
Історичні аспекти розвитку науково-методичного забезпечення вищих педагогічних навчальних закладів України у 1980-1990 рр. (документально-фактологічний аналіз) / Н. Л. Акініна // Проблеми освіти: наук. зб. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНМС України. – К., 2012. – Вип.70 (Ч. І).– С. 188–194. (фахова)
Педагогічна взаємодія учасників навчально-виховного процесу вищого навчального закладу / Н. Л. Акініна // Історико-педагогічні студії: Науковий часопис / [гол. ред Н.М.Дем’яненко] – К.:. Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2013. – Вип. 6. - С.61 – 63.
Основні теоретичні та методичні засади створення підручників для вищої школи / Н.Л. Акініна // Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент : збірник наукових праць / [ Ред. кол. : Євтух В. Б. (гол. ред.).] – Київ : ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2015. – Вип. 18. – С. 168 -178 . (фахова)
Академічна культура викладача закладу вищої освіти як основа академічної доброчесності / Академічна доброчесність : виклики сучасності : зб. наукових есе учасників дистанційного етапу наукового стажування для освітян (Республіка Польща, Варшава, 2.12. – 13.12.19 / Польсько українська фундація, Інститут Міжнародної Академічної та наукової співпраці, Духовна Академія Ун-ту Кардинала Стефана Вишинського , Фундація АДД. – Варшава, 2019

 

 

 

Anishenko

Аніщенко Наталія Вікторівна
Посада: Доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат педагогічних наук (13.00.01 – Теорія та історія педагогіки, доцент
Захист дисертації: у 1993 році захистила дисертаційне дослідження за темою «Формування художнього сприйняття молодших школярів засобами комплексної взаємодії мистецтв»
Дисципліни, які викладає:
Педагогіка та психологія вищої школи, Основи акмеології та андрагогіки, Педагогіка і психологія творчості, Основи мистецької педагогіки, Педагогіка культурно-дозвіллєвої діяльності, Рекреалогія дозвілля, Культурологія дозвілля, Дозвілля в зарубіжних країнах, Організація дозвіллєвих об’єднань, Комунікативна культура педагога-дорадника
Коло наукових інтересів:
Теорія та історія педагогіки, психологія вищої школи, мистецтвознавство, обдарованість дітей та молоді
Основні публікації:
Підготовка учителя початкових класів до музично-творчого розвитку учнів: Монографія Київ: Інформаційні системи, 2010. – 186 с. (у співавторстві)
Формування художнього сприйняття молодших школярів засобами комплексної взаємодії мистецтв: Метод. посібник. - Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2014. - 134 с.
Культурологічне значення формування музичного сприйняття у підготовки майбутнього вчителя. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. 2015. Вип. 17. С. 27-35 Ціннісні орієнтації майбутніх учителів у галузі музики. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. 2016. Вип. 20. С. 13-25.
Розвиток в учнів екологічної культури засобами гри. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи – К.: ІОД НАПН України, 2018. Серія «Педагогіка» - Вип.2 (21) – С. 60-68.
Ієрархічна система установок як детермінант музичного сприйняття майбутнього вчителя. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи – К.: ІОД НАПН України, 2014. Серія «Педагогіка» - Вип.1 (21) – С. 55-62.
Педагогічна інтерпретація поняття художнього сприйняття особистості. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. 2014. Вип. 15. С. 25-32.
Феномен дитячої обдарованості у сучасних наукових концепціях //Обдаровані діти – інтелектуальний потенціал нації: зб. матер. ХІ Міжнародної. наук.-практ. конф. (м. Чорноморськ, 2-8 липня 2018 р.) / – К.: ІОД НАПН України, 2018. - 330 с. – С. 10-17.
Особливості прояву музичної обдарованості у дітей дошкільного віку // Обдаровані діти – інтелектуальний потенціал держави: матеріали ХІІ-ї Міжнародної науково-практичної конференції (1-8 липня 2019 року, м. Чорноморськ, Одеська область). – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2019 – 390 с. (с. 11 – 19).

 

Bagriy

Багрій Тетяна Володимирівна
Посада: доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат педагогічних наук (13.00.01 – Загальна педагогіка та історія педагогіка)
Захист дисертацій: у 2011 році захистила дисертаційне дослідження за темою «Розвиток освіти та педагогічної думки на Переяславщині (початок XVIII – перша чверть ХХ століття)»
Дисципліни, які викладає: Педагогіка вищої школи, Педагогіка та психологія вищої школи, Зарубіжні освітні системи, Організація самостійної роботи студентів та консультативної діяльності викладача, Методика викладання загальнопедагогічних дисциплін, Управління педагогічними проектами, Вступ до спеціальності, Дозвіллєзнавство, Педагогіка культурно-дозвіллєвої діяльності, Нормативні основи функціонування інституту дозвілля, Етичні основи професійно-педагогічної взаємодії
Коло наукових інтересів: Розвиток теорії і практики контекстно-професійної підготовки вчителя в історії вищої школи України
Основні публікації:
Підготовка учительських кадрів для початкових шкіл Переяславщини у XVIII – першій чверті ХХ ст., 2010. Науково-теоретичний посібник «Підготовка студентів до майбутньої професійної діяльності: теорія і практика», Переяслав-Хмельницький: «Видавництво КСВ», Вип. 3. – С. 194-198.
Організація навчально-виховного процесу в початкових школах Переяславщини у ХVIII – ХІХ століттях , 2010. Збірник наукових праць «Педагогічна освіта: теорія і практика», – Кам’янець-Подільський: Видавець П.П.Звойленко Д.Г., Вип.6. – С. 7-12.
Проблеми морального виховання у духовній спадщині Сильвестра Лебединського, 2012. Теоретичний та науково-методичний часопис «Педагогіка вищої школи: Методологія, теорія, технології». Т.1., Черкаси: ФОП Чабаненко Ю.А., №3 (46). – С. 325-332.
Погляди на виховання особистості у науковому доробку Ореста Новицького, 2013. Науковий часопис «Історико-педагогічні студії». Київ: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова, Вип. 6-7. - С. 68 – 71.
Ідея автономії університету у творчому доробку М.І.Пирогова, 2014. Науковий часопис «Історико-педагогічні студії». Київ: Видавництвово НПУ імені М.П.Драгоманова, Вип. 8. – С. 62 – 65.
Багрій Т.В. Науково-педагогічні ідеї викладачів Переяславського колегіуму, 2016. Науковий часопис «Історико-педагогічні студії». Київ: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова,Вип. 9-10. – С. 12-17.

 

Visidalko

Висідалко Наталія Леонідівна
Посада: доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат психологічних наук (19.00.01 – Загальна психологія, історія психології), доцент
Захист дисертацій: у 2010 році захистила дисертаційне дослідження за темою «Вплив сенситивності перцептивних процесів на ефективність інтелектуальних дій студентів»
Дисципліни, які викладає: Педагогіка та психологія вищої школи, Кризи та деформації професійного розвитку викладача ЗВО, Психологія вищої школи.
Коло наукових інтересів: Творчий розвиток особистості; профорієнтаційна допомога підліткам; Кар’єрне консультування фахівця на різних етапах професійного шляху; Психологічне консультування особистості; Тренінги для підлітків
Основні публікації:
Висідалко Н.Л. Продуктивність професійного навчання Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: Зб. наук. праць. Київ: НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2011. № 35 (59). 155−163;
Висідалко Н.Л. Особливості функціонування перцептивної сфери студентів під час розв’язування задач Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: Зб. наук. праць. Київ: НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2012. № 38 (62). С. 191 −198;
Висідалко Н.Л. Чуттєво-інтуїтивне і дискурсивно-логічне мислення студентів при творчому розв’язуванні задач Міжнародний науковий форум: соціологія,психологія, педагогіка,менеджмент: Зб. наук.праць. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. Вип.12. С. 252–260;
Висідалко Н.Л. Механізм формування когнітивного дисонансу перцептивної сфери студентів під час розвʼязування задач Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка. Київ : ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2014. Т. Х. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 26. С. 107–116;
Висідалко Н.Л. Розумові дії студентів та їх типи під час розвʼязання задач Міжнародний науковий форум: соціологія,психологія, педагогіка,менеджмент: Зб. наук.праць. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. Вип.17. С. 190–198.
Висідалко Н.Л. Психологічні особливості сенситивності суб’єкта до задач Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2015. Issue: 57, III(29). С. 80 – 83.

 

 

 

Dubrovina

 

Дубровіна Ірина Володимирівна
Посада: доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Науковий ступінь та вчене звання: кандидат педагогічних наук (13.00.04 – Теорія та методика професійної освіти)
Захист дисертацій: у 2016 році захистила дисертацію на тему «Педагогічні умови самоосвітньої діяльності вчителів музичного мистецтва в системі післядипломної освіти»
Дисципліни, які викладає: Педагогічна творчість, Педагогічна майстерність, Основи сценарно-режисерської та акторської діяльності, Основи вокальної та ритмопластичної творчості, Експертиза освітніх ініціатив, Інтеграція мистецьких дисциплін в освітній простір дозвілля , Дозвіллєзнавство
Коло наукових інтересів: удосконалення освітнього процесу вищої школі, вітчизняна та зарубіжна педагогіка, акмеологія, андрагогіка, упровадження інноваційних технологій навчання студентів; організація методичної роботи у закладі освіти, технології самовдосконалення освітян
Основні публікації:
Професійні функції вчителів музика в контексті самоосвіти, 2013. Наукові записки: Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова; ред. Л.Л. Макаренко. К. : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, –С. 58 –68.
Вимоги до індивідуальності вчителя в контексті самоосвіти, 2013. Педагогічний альманах : збірник наукових праць. Х. : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти. Вип. 20, – С. 102–110.
Информатизация самообразования педагога как гуманитарная перспектива технологий виртуальной реальности, 2014. Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки», №34 (327). Черкаси : Вид-во Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, – С. 30 –38.
Self-education activites of music teachers as a condition for creativite implementation, 2014. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, January-February, Vienna «Austria». Vol .9-10, – pp. 87 –90.
Self-education as a method of requirements realization to a modern teacher’s individuality, 2014. Paradigms of knowledge1, Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ» – Praga. – Vol. 1,. – рр. 54 –61.
Results experimental work activation of stages self-education of music teacher’s. International scientific periodical journal «The unity of science». – Vienna. – Аustria, 2015, Vol.2.,– pp.71 –75.
A meaning of self-education of music teacher’s in postgraduate education system, 2014. Acta Humanitas. – (АКС – VSPSV). – Коlin. Саsopis pro spolecenske vedy. Rocnic IV, C.1., – pp.18 –27.
Professional Artistic Education and Culture within Modern Global Transformations, 2018. Edited by O. Oleksiuk]. – Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, – pp. 133–139.
Self-employment as a condition of professional development and self-development training organizers of cultural activity and recreation, 2018. Pedagogical and psychological sciences: prospects for development in Europe on the cob of the third thousand. – Riga : Baltija Publishing, – pp. 130–154.

 

 

Zadorozhna

Задорожна Ольга Миколаївна
Посада: доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат педагогічних наук (13.00.06 – Теорія та методика управління освітою), доцент
Захист дисертацій: у 2012 році захистила дисертаційне дослідження за темою «Управління взаємодією загальноосвітнього та вищого навчальних закладів»
Дисципліни, які викладає: Педагогіка та психологія вищої школи, Педагогічні інновації, Освітні інновації у вищій школі, Педагогічна майстерність, Педагогіка творчості
Коло наукових інтересів: Взаємодія загальноосвітнього та вищого навчальних закладів за умов ступеневої освіти; формування фахових компетентностей особистості; адаптація особистості в сучасному соціумі
Основні публікації:
Профорієнтаційна робота в системі «ЗНЗ-ВНЗ» як фактор соціальної адаптації особистості старшокласника, 2012. Соціокультурні та психологічні аспекти адаптації особистості в сучасному соціумі, колективна монографія за ред. Н. Завацької, Луганськ :Вид-во СНУ ім.В. Даля, С.275-310.
Готовність до свідомого професійного вибору як соціально-психологічна проблема, 2013. Збірник наук.праць “Психологічні перспективи“, Луцьк : Вид-во Східноєвропейського нац. ун-ту ім. Л. Україн¬ки, Вип. 21, С.58-70.
Socio-psychological peculiarities of the management of educational technologies, 2014. Збірник наук. праць “Теоретичні і прикладні проблеми психології“, Луганськ : Вид-во СНУ ім.В. Даля, № 2(34), С. 122-129.
Становлення професійної компетентності у студентів-психологів в сучасному освітньому середовищі, 2014. Збірник наук. праць “Теоретичні і прикладні проблеми психології“, Луганськ : Вид-во СНУ ім.В. Даля, № 3(35), С. 184-189.
Інноваційні підходи щодо організації взаємодії між закладам середньої та вищої освіти, 2015. Збірник наук. праць “Теоретичні і прикладні проблеми психології“, Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім.В. Даля, № 1(36), С. 160-168.
Принципи побудови та зміст системи соціальної адаптації особистості в умовах дії впливу стресогенних чинників, 2015. Збірник наук. праць “Теоретичні і прикладні проблеми психології“, Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім.В. Даля, № 2 (37). С. 115-120.
Соціально-психологічні аспекти емоційної саморегуляції осіб при роботі у надзвичайних ситуаціях, 2018. Збірник наук. праць “Теоретичні і прикладні проблеми психології“, Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім.В. Даля, № 2(46), С. 136-144.
Вплив статеворольових стереотипів на формування жіночності в юнацькому віці, 2018. Збірник наук. праць “Теоретичні і прикладні проблеми психології“, Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім.В. Даля, № 2(46), С. 144-153.

 

Kravsheko

Кравченко Ірина Миколаївна
Посада: доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат педагогічних наук, доцент
Захист дисертацій: у 2008 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Учительські інститути в системі підготовки педагогічних кадрів в Україні (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)» за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки
Дисципліни, які викладає:«Педагогіка вищої школи», «Психологія вищої школи», «Педагогіка і психологія вищої школи», «Міжнародні стандарти і якість вищої освіти», «Грантова політика, міжнародні проєкти і програми розвитку вищої освіти», «Андрагогічні і герогогічні освітні технології», «Організація і управління освітнім процесом у ЗВО»
Коло наукових інтересів: Розвиток педагогіки вищої школи як науки, навчальної дисципліни і практики. Контекстно-професійна підготовка майбутнього викладача вищої школи.
Основні публікації: автор понад 90 публікацій, серед яких:
Кравченко І.М. Учительські інститути в системі педагогічної освіти України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) : монографія. Київ : Фенікс, 2010. 512 с. (у співавторстві)
Кравченко І.М. Методика виконання магістерської кваліфікаційної роботи : навч.-метод. посіб. Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. 150 с.
Кравченко І.М. Тренінг професійно-педагогічної компетентності у підготовці викладача вищої школи. Проблеми освіти. 2011. № 66. Частина 1. С. 194 – 198.
Кравченко І.М. Портфоліо-технологія у підготовці майбутнього викладача вищої школи. Наукові записки. 2013. Вип. 115. С. 80 – 86.
Кравченко І.М. Наукова школа І.О. Рейнгарда (70-ті рр. ХХ ст.). European humanities studies: State and Society. 2016. № III. С. 19 – 30.
Кравченко І.М. Обґрунтування принципів дидактики вищої школи у науково-педагогічній літературі (70-ті рр. ХХ ст.). Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогіка. 2016. № 2(4). С. 35 – 38.
Kravchenko Iryna. Tutoring as a pedagogical technology of individualization of studying at the MA course. European humanities studies: State and Society. 2019. Issue 1(ІІ). P. 246 – 257.
Кравченко І.М. Проблеми дидактики вищої школи у науковому доробку А.Д. Бондаря. Інноваційна педагогіка. 2019. Вип. 18. Т. 1. С. 27 – 33.

 

 

 

 

Kypreeva

Купрєєва Ольга Іллівна
Посада: доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат психологічних наук (19.00.07 – Вікова та педагогічна психологія), доцент
Захист дисертацій: у 2003 році захистила дисертаційне дослідження на тему: «Особливості Я-концепції дорослих інвалідів з ампутаційними дефектами кінцівок»
Дисципліни, які викладає: Психологія вищої школи, Педагогіка та психологія вищої школи, Психологія зрілості особистості
Коло наукових інтересів: Психологія особистості. Самореалізація особистості в інтегрованому освітньому середовищі. Позитивне функціонування особистості.
Основні публікації:
Комплексна програма розвитку особистісного і професійного становлення майбутнього фахівця. Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. 2013. Том. V: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. – Випуск 13. К.:ДП «Інформ.-аналіт.агенство», 2013. С.146-154.
Psychological Сharacteristics of Self-realization of Students with Disabilities. Social Welfare: Interdisciplinary Approach, Vol. 2 No 5 (2015). Р. 64-74.
Копінг-стратегії як ресурси психологічної стійкості студентів з інвалідністю. Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2016. Том IX. Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. За ред. академіка Максименка С.Д. Київ: Ніжин: ПП Лисенко. Вип.9..с. 335-343.
Особливості часової перспективи в просторі самореалізації студентів. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2019. Том. VІ, Психологія обдарованості, Вип. 16. с.144-153.

 

 

 

 

 

 

 

Sauk

Саюк Валентина Іванівна
Посада: доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат педагогічних наук (13.00.04 – Теорія та методика професійної освіти), доцент
Захист дисертацій: у 2007 році захистила дисертаційне дослідження за темою «Розвиток професійної компетентності вчителів географії у системі післядипломної педагогічної освіти»
Дисципліни, які викладає: Основи педагогічного консультування, Теорія і практика методичної роботи та педагогічного дорадництва, Менеджмент в освіті, Педагогіка та психологія вищої школи, Організація роботи методичного кабінету (центру), Сучасні культурно-дозвіллєві практики, Теорія культурно-освітньої дозвіллєвої діяльності, Педагогічна творчість
Коло наукових інтересів: Педагогічне дорадництво; фахова консультативна діяльність; менеджмент в освіті; педагогіка та психологія вищої школи; педагогіка дозвілля; професійна компетентність педагогічних працівників
Основні публікації:
Основи наукових досліджень, підручник за заг. ред. В. Саюк, Є.Чернишової, 2012. К. : Наукова думка, 144 с.
Дидактичні матеріали для організації навчання аспірантів і здобувачів: навчальні програми дисциплін та спецкурси за заг. ред. В. Саюк, Є. Чернишової, 2012. К. : Наукова думка, 164 с.
Термінологічний словник з основ підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів післядипломної педагогічної освіти за наук. ред. Є. Р. Чернишової, 2013. К. : Вид-во ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, 124 с.
Підготовка науково-педагогічних кадрів у системі післядипломної педагогічної освіти: зміст, організаційні форми, технології: наук. посіб. за наук. ред. Є. Чернишової, 2014. К. : Вид-во ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, 318 с.
Становлення та розвиток педагогічного дорадництва в Україні, 2015. Збірник наук. праць «Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики». К. : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, Вип. 25 (35). С. 52-58.
Теоретичні основи методичної роботи та педагогічного дорадництва : метод. рекомендації, 2015. К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 48 с.
Педагогічне консультування як професійна діяльність : метод. рекоменд., 2015. К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 24 с.
Професійна компетентність викладачів закладів вищої освіти та її розвиток у системі післядипломної освіти, 2018. Мультимодусні засади післядипломної освіти для сталого розвитку, колективна монографія за заг. ред. Н. Рідей і В. Сергієнка. К. : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, С. 244-277.
Технології педагогічного консультування: метод. рекоменд., 2018. К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 50 с.
Роль освітніх консультаційних організацій у розвитку освіти України, 2017. Rocznik Polsko-Ukraiński: prace naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Częstochowa: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, tom XIX. s. 167-177.
Управління професійною підготовкою освітніх консультантів у системі післядипломної педагогічної освіти, 2019. Управління системами післядипломної освіти для сталого розвитку, колективна монографія за заг. редакцією Н. Рідей. К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, С. 324-344.
Contents of the Training of Masters for Professional Counseling in the Field of Education, 2019. Edukacja-Technika-Informatyka. NR 1 (27). S.113-118.

 

Smikal

Смікал Вікторія Олексіївна
Посада: доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат педагогічних наук, доцент
Захист дисертацій: 2002 рік – захист дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук «Формування світоглядної культури майбутнього вчителя засобами мистецтва» за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти
Дисципліни, які викладає: Забезпечує викладання таких навчальних дисциплін: «Педагогіка вищої школи», «Педагогіка і психологія вищої школи», «Освітні інновації у закладі вищої освіти», «Суб'єктні відносини викладач-студент у вищій школі», «Методологія наукових досліджень» (рівень магістратури), «Теорія і практика професійної освіти», «Організація експериментальної діяльності в професійній освіті» (рівень аспірантури).Є організатором і керівником музейної науково-дослідницької практики студентів магістратури спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки (Педагогіка вищої школи).
Коло наукових інтересів: У межах наукової теми кафедри педагогіки і психології вищої школи досліджує проблему культурологічного розвитку особистості магістранта, застосування культурологічного й аксіологічного підходів в професійній підготовці майбутнього викладача вищої школи.
Основні публікації:
Смікал В.О. Мистецтво у культурологічному розвитку майбутніх викладачів Проблеми освіти: Наук. зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, - К., 2010. Випуск № 63 Ч.1. – С.96-100.
Смікал В.О. Використання взаємодії мистецтв у процесі формування світоглядної культури особистості Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць. – К. - 2011. – Ч.І. - С.211-215.
Смікал В.О. Культурологічний розвиток магістранта-майбутнього викладача. Збірник наукових праць Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка. – Педагогічні науки. – 2011. – С. 54 - 61.
Смікал В.О. Розвиток мистецької освіти у навчальних закладах України (др. пол. XIX–поч. ХХ ст.). Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету: Збірник наукових праць звітно-наукової конференції викладачів університету – К.: Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, 2014. –С. 143 – 144.
Смікал В. Культурологічний і аксіологічний підходи до формування особистості майбутніх викладачів. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. - 2017. - №2. - С. 72-76.

 

Fomenko

Фоменко Микола Миколайович
Посада: в.о.професора кафедри педагогіки і психології вищої школи
Наукова ступінь та вчене звання: кандидат педагогічних наук, доцент
Захист дисертацій: дисертація на тему “Формування ідейно-естетичних орієнтацій студентів вищих педагогічних навчальних закладів засобами музичного мистецтва” за спеціальністю 13.00.01 – “Теорія та історія педагогіки”
Дисципліни, які викладає: “Організація і управління навчальним процесом у вищому навчальному закладі”, “Педагогіка вищої школи”, “Педагогіка та психологія вищої школи”
Коло наукових інтересів: Сучасна трансформація системи вищої освіти України в умовах імплементації Закону України “Про вищу освіту” та євроінтеграції
Нагороди: “Орден за заслуги ІІІ-го ступеня”, Почесна Грамота Кабінету Міністрів України, “Почесна Грамота Міністерства освіти і науки України”, “Відмінник освіти України”, “Заслужений працівник освіти України”
Основні публікації:
Автор понад 100 публікацій, надав понад 1000 коментарів у засобах масової інформації та на телебаченні з питань організації навчання у вищій школі та оргацізації і проведення вступних кампаній на навчання до вищих навчальних закладів України.
Неодноразово брав участь у розробці щорічних Умов прийому до вищих навчальних закладів України.
Є одним із розробників і впроваджувачів Інформаційно-пошукової системи “Конкурс” для вступників до вищих навчальних закладів та Єдиної державної електронної бази з питань освіти Міністерства освіти і науки України.

 

 

 

ОСВІТНІ ПРОГРАМИ

 

ОСВІТНЬО-НАУКОВА ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ 015 ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА (ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ)

Освітньо-наукова програма (посилання на файл: 1_015 Докторська програма.pdf )
Навчально-науковий комплекс (посилання на файл: 2_015 Науково-методичний комплекс PhD.pdf )
Програма кандидатського комплексного іспиту (посилання на файл: 3_015 Програма Кандидатський іспит.pdf )

 

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ МАГІСТРА ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 011 ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ («ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ. АНДРАГОГІКА. ТЬЮТОРСТВО»)

Навчально-методичний комплекс. Частина І (посилання на файл: комплекс_Ч.І_нов.pdf )
Навчально-методичний комплекс. Частина ІІ (посилання на файл: комплекс_Ч.ІІ_нов.pdf )
Методичні рекомендації до написання і оформлення магістерських робіт (посилання на файл: МЕТОД.РЕКОМ_2019.pdf )

 

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ МАГІСТРА ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 011 ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ («АНДРАГОГІКА. ОСВІТА ДОРОСЛИХ»)

 

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ МАГІСТРА ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 011 ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ («ПЕДАГОГІЧНЕ ДОРАДНИЦТВО»)

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРА ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 011 ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ («ПЕДАГОГІКА ДОЗВІЛЛЯ»)

 

ДИСТАНЦІЙНІ КУРСИ

 

ГРАФІК РОБОТИ ВИКЛАДАЧІВГРАФІК РОБОТИ ВИКЛАДАЧІВ ЗА ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ 1 курс денної форми навчанняспеціальність 011 Освітні, педагогічні науки ОПП «Педагогіка дозвілля»група 1ПДБд12 березня – 03 квітня 2020 р.

 

ГРАФІК РОБОТИ ВИКЛАДАЧІВГРАФІК РОБОТИ ВИКЛАДАЧІВ ЗА ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ 2 курс денної форми навчанняспеціальність 011 Освітні, педагогічні науки ОПП «Педагогіка дозвілля»група 2ПДБд12 березня – 03 квітня 2020 р.

 

Графік онлайн-консультаційта завдання для студентів Групи 1м.ПВШ Спеціальність – 011 Освітні, педагогічні наукиОсвітня програма – «Педагогіка вищої школи. Андрагогіка. Тьюторство»на період з 12.03.20 по 3.04.20

 

ГРАФІК РОБОТИ ВИКЛАДАЧІВ ЗА ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ весняний семестр 2019-2020 н.р.1 курс заочної форми навчанняспеціальність 011 Освітні, педагогічні науки ОПП «Педагогічне дорадництво» Освітній ступінь – МАГІСТР23 березня-01 квітня 2020 р.

 

ГРАФІК РОБОТИ ВИКЛАДАЧІВ ЗА ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ 1 курс денної форми навчанняспеціальність 011 Освітні, педагогічні науки ОПП «Педагогіка дозвілля»група 1ПДБд12 березня – 03 квітня 2020 р.

ПОДІЇ

Your text...

 

 

АБІТУРІЄНТУ

 БАКАЛАВРАТ


011 Освітні, педагогічні науки (Педагогіка дозвілля)

 Програма вступного фахового випробування із педагогіки

 

 МАГІСТРАТУРА

011 Освітні, педагогічні науки (Андрагогіка. Освіта дорослих)

Програма додаткового вступного випробування з психології (Андрагогіка, Освіта дорослих)

Програма вступного фахового випробування з педагогіки (Андрагогіка, Освіта дорослих)

 

011 Освітні, педагогічні науки (Педагогічне дорадництво)

Програма додаткового вступного випробування з психології (Педагогічне дорадництво)

Програма вступного фахового випробування з педагогіки (Педагогічне дорадництво)

 

011 Освітні, педагогічні науки (Педагогіка вищої школи, Тьюторство, Андрагогіка)

Програма додаткового вступного випробування з психології (Педагогіка вищої школи, Тьюторство)
Програма вступного фахового випробування з педагогіки (Педагогіка вищої школи, Тьюторство)