Опис начальної дисципліни ВВ2.2.1
Педагогіка і психологія творчості
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка(шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням слайдів і транспарантів. Семінарські і практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічне дорадництво (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
10 |
6 |
||
Практичні заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
8 |
2 |
|
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, педагогічні проекти, опитування, виконання практичних та тестових завдань, есе. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1 |
8 |
2 |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр 1 |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 4 год. |
64 |
80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/2 |
1/8 |
|
Передумови навчання: психологія, педагогіка, психодіагностика проходження педагогічної практики на основі міжпредметних зв’язків. |
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування ґрунтовних теоретико-практичних знань щодо законів та закономірностей психології та педагогіки творчості як галузі знання про творчий розвиток особистості; оволодіння магістрантами технологіями виявлення творчих здібностей; створення сприятливих умов для розкриття творчого потенціалу кожної особистості, особистісної творчої самореалізації та творчого самовираження, саморозвитку для самоздійснення особистості в процесі творчої професійної діяльності в умовах сучасної соціокультурної ситуації.
Програма навчальної дисципліни: Загальна характеристика теорії творчості. Психофізіологічні основи творчої діяльності. Особистість як суб’єкт творчої діяльності. Технологія формування творчої особистості у навчально-виховному процесі.
Бібліографія: 1.Міщиха Л.П. Психологія творчості : навч. посіб. / Л.П.Міщиха. – Івано-Франківськ : Гостинець, 2007. – 448 с. 2. Роменець В.А. Психологія творчості: навч. посіб. / В.А.Роменець. – К. : Либідь, 2001. – 288 с. 3. Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості: Підручник / С.О.Сисоєва. – К. : Міленіум, 2006. – 346 с.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються слайди.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання психології, педагогіки, психодіагностики тощо.
Лектор: Аніщенко Наталія Вікторівна, доцент, кандидат педагогічних наук.
Факультет: Менеджменту освіти та науки.; кафедра педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-31-32.
Опис начальної дисципліни ВВ2.2.1.
Культура української наукової мови
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із елементами бесіди, проблемні питання. Семінарські і практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічне дорадництво (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
10 |
6 |
||
Семінарські заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
8 |
2 |
|
Практичні заняття: |
Форми поточного контролю Усний та письмовий індивідуальний і фронтальний контроль, виконання практичних завдань, тестування, взаємоконтроль (взаємооцінювання) |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1 |
8 |
2 |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр 1 |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 4 год. |
64 |
80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/2 |
1/8 |
|
Передумови навчання вступ до спеціальності, методологія і методи науково-педагогічних досліджень, ділова українська мова. |
Мета і завдання навчальної дисципліни - розширити уявлення про українську наукову мову, мовні засоби наукового тексту, розвинути потреби в нормативному вживанні засобів наукової мови для успішної презентації результатів наукової діяльності.
Програма навчальної дисципліни: Мовна особистість педагога-дослідника. Науковий стиль української мови: загальна характеристика і специфічні риси. Мовні особливості української наукової мови. Наукові тексти різних жанрів: властивості і структурно-смислові компоненти. Композиція писемного наукового тексту. Наукова стаття як самостійний науковий твір. Науковий відгук і наукова рецензія.
Бібліографія: 1. Баженова Е.А. Научный текст в аспекте политекстуальности. – Пермь: Изд–во Пермского ун–та, 2001. – 272 с. 2. Непийвода Н. Мова української науково–технічної літератури (функціонально–стилістичний аспект). – К.: ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1997. – 303с. 3. Семеног О.М. Культура наукової української мови: навч. посібник / О.М.Семеног. – К.: ВЦ «Академія», 2010. – 216с. Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються слайди.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання з вступу до спеціальності, теорії та методики за професійним спрямуванням, методології та методики науково-педагогічних досліджень, ділової української мови тощо.
Лектор: професорсько-викладацький склад кафедри культури української мови.
Факультет:менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-3132.
Опис начальної дисципліни ВВ 2.1.2
Етика науковця
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції, семінарські заняття, тестові завдання, групові та індивідуальні консультації, самостійна робота студента, робота над першоджерельною літературою, робота над ІНДЗ. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освiтня програма Педагогічне дорадництво |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освiтнiй рiвень магістр |
Лекції: |
||
10 |
6 |
||
Семінарські заняття: |
|||
Статус дисципліни вибіркова |
8 |
2 |
|
Практичні заняття: |
Форми поточного контролю Усне опитування, тестові завдання, оцінка за ІНДЗ (реферативні доповіді, есе, конспекти першоджерел, реферативні роботи) |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1 |
8 |
4 |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр ІІ |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 4 год. |
68 |
74 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/2 |
1/4 |
|
Передумови навчання: філософія, логіка, мовознавство, етика, культурологія |
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування у студентів знань у галузі етики науки; ознайомлення студентів з етикою науки як розділом прикладної етики, з основними поняттями та проблемами цієї галузі, а також з основними стратегіями етичної поведінки вченого; вивчення основних етичних проблем, пов’язаних з науковою діяльністю та з проявом науки як соціального явища; доведення необхідності дотримання моральних вимог у науковій діяльності та принципів відповідального наукового дослідження; розвиток навичок науково-дослідницької етики.
Програма навчальної дисципліни: Етика науки у контексті актуальних проблем сучасності. Міжнародні конвенції про роль науки у суспільстві та статус ученого. Ціннісна природа науки як передумова етичного осмислення науки. Моральні ідеали наукового середовища. Етичні проблеми окремих стадій наукового діяльності. Ставлення науки до інших форм духовного освоєння дійсності: моральний аспект. Проблеми етики науки при тоталітарних науках. Етичні обмеження наукових досліджень.
Бібліографія: 1. Науковець А., Находкін М. Проблеми сучасності і мораль науковця / А.Науковець, М.Находкін // Вісник Національної академії наук України. Загальнонауковий та громадсько-політичний журнал. – 2006. – № 5. – Режим доступу до тексту статті: http://www.nbuv.gov.ua/portal/all/herald/2006-05/a1-5.pdf 2. Сидоренко Л. І. Проблеми етики науки в постнекласичному дискурсі [Електронний ресурс] / Лідія Іванівна Сидоренко // Філософські проблеми гуманітарних наук. Збірник праць. – Київ, 2009. – 500 c. – Режим доступу до тексту: http://www.info-library.com.ua/books-book-203.html 3. Фролов И. Т., Юдин Б. Г. Этика науки: Проблемы и дискуссии / Иван Тимофеевич Фролов, Борис Григорьевич Юдин. – М. : Политиздат, 1986. – 398 [1] с. – (Над чем работают, о чем спорят философы).
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються слайди.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання філософії, логіки, етики, культурології тощо.
Лектор: професорсько-викладацький склад кафедри етики та естетики
Факультет: менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-3132.
Опис начальної дисципліни ВВ2.1.2
Економіка освіти
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням мультимедійних презентацій. Семінарські, практичні, лабораторні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічнедорадництво |
Загальна кількість годин – 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освiтнiй рiвень магістр |
Лекції: |
||
10 |
6 |
||
Семінарські заняття: |
|||
Статус дисципліни вибіркова |
8 |
2 |
|
Практичні заняття: |
Форми поточного контролю Опитування, співбесіда, виконання творчих індивідуальних завдань.. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1 |
8 |
2 |
|
Лабораторна робота: |
|||
Семестр І |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 4 год. |
64 |
80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання –українська |
1/2 |
1/4 |
|
Передумови навчання Основи економіки |
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування системи теоретичних знань про економічну сторону освітнього процесу, про систему освіти, а також про економічні процеси, що характерні для системи освіти в Україні; про функціонування системи освіти у умовах ринкової економіки.
Програма навчальної дисципліни: Загально-теоретичні основи економіки освіти. Система освіти як галузь діяльності. Економічна діяльність навчального закладу. Глобальні проблеми освітньої діяльності.
Бібліографія: 1. Каленюк І. С. Економіка освіти: Навч. посіб. — К.: Знання України, 2003. – 316 с. 2. Курс лекцій "Економіка освіти" (для студентів магістратури)/ Уклад. О.А. Леушина – Мелітополь, 2013 – 182 с.
Методичне забезпечення: Опорний конспект лекцій, перелік питань, які підлягають розгляду на занятті; мультимедійну презентацію лекції, методичні рекомендації.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання з вступу до спеціальності, педагогіки, основ економіки..
Лектор: професорсько-викладацький склад кафедри економіки освіти
Факультет: менеджменту освіти та науки.
Адреса: 01010, м. Київ, вул. Тургенівська, 14/8, телефон: 436-3132.
Опис начальної дисципліни ВВ2.1.1.
Організація та управління навчальним процесом у ВНЗ
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта / Педагогіка |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання лекції, пояснення, розповіді, бесіди, спостереження, ілюстрування, вправи, демонстрування, навчальні дискусії |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки |
Загальна кількість годин – 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освiтнiй рiвень магістр |
Лекції: |
||
16 |
10 |
||
Семінарські заняття: |
|||
Статус дисципліни вибіркова |
20 |
6 |
|
Практичні заняття: |
Форми поточного контролю виконання практичних і тестових завдань, виступ на семінарських заняттях, презентації, опитування, виконання самостійних завдань |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 Семестр 3 |
4 |
||
Індивідуальна робота: |
|||
- |
- |
||
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 4 год. - самостійна робота: 7 год. |
58 |
70 |
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/2 |
1/4 |
Форма підсумкового контролю Екзамен |
Галузь знань 01 Освіта / Педагогіка |
|||
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки |
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування системи теоретичних знань про особливості організації та управління навчальним процесом у ВНЗ: структуру навчального процесу у вищих закладах освіти; закономірності і принципи організації та здійснення навчально-виховного процесу у ВНЗ; нормативно-правову базу вищої освіти.
Програма навчальної дисципліни: Основні засади організації навчального процесу у ВНЗ. Необхідні умови організації професійної підготовки у ВНЗ. Управлінська та кадрова організація діяльності ВНЗ. Планування навчального процесу. Оптимізація навчальної діяльності у ВНЗ.
Бібліографія: 1. Архангельский С. И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы / Архангельский С. И. − М. : Высш. шк., 1980. − 368 с. 2. Болюбаш Я.Я. Організація навчального процесу у вищих закладах освіти / Я.Я.Болюбаш. – К.: ВВП „Компас”, 1997. – 64 с. 3. Вища освіта України і Болонський процес: Навч. посібник / За ред. В.Г.Кременя. Авторський колектив: М.Ф.Степко, Я.Я.Болюбаш,В.Д.Шинкарук, В.В.Грубінко, І.І.Бабин. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 348с.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструється презентація.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання з загальної педагогіки, педагогіки вищої школи, психології вищої школи, інформаційних технологій, менеджменту.
Лектор: професорсько-викладацький склад кафедри педагогіки та психології вищої школи.
Факультет: менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-3132.
Опис начальної дисципліни ВВ2.1.3
Теорія і методика вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із елементами бесіди, демонстрації ППД. Семінарські і практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічнедорадництво |
Загальна кількість годин – 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освiтнiй рiвень магістр |
Лекції: |
||
10 |
6 |
||
Семінарські заняття: |
|||
Статус дисципліни вибіркова |
8 |
2 |
|
Практичні заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, педагогічні проекти, опитування, виконання практичних та тестових завдань. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1 |
8 |
2 |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр І |
- |
- |
|
- |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 4 год. |
64 |
80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/2 |
1/8 |
|
Передумови навчання вступ до спеціальності, педагогіка, методологія і методи науково-педагогічних досліджень |
Мета і завдання навчальної дисципліни – забезпечення професійної компетентності педагога-дорадника на засадах формування у студентів (магістрантів) системи знань, умінь і навичок з теорії і практики передового педагогічного досвіду як складової педагогічної практики; оволодіти основними поняттями теорії передового педагогічного досвіду, сутністю, видами, формами поширення ППД, алгоритмом вивчення, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду, формувати систему знань та навичок проведення дорадницької діяльності на етапах вивчення, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду; ознайомити з відомими досягненнями педагогічної практики та сучасними дослідженнями передового педагогічного досвіду.
Програма навчальної дисципліни: Передовий педагогічний досвід як складова творчості і майстерності вчителя. Методики вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду. Технології впровадження передового педагогічного досвіду. Порівняльний аналіз вивчення передового досвіду в Україні і за кордоном.
Бібліографія: 1. Вивчення, узагальнення, схвалення, поширення передового педагогічного досвіду: Методичні рекомендації / Упор. І.В.Удовиченко, І.О. Захарова, Г.Ф. Сударєва, Г.П.Телевна, Л.В. Корень // За заг. ред.І.В.Удовиченко. – Суми: РВВ СОІППО, 2010. – 42 с. 2. Жерносєк І. П. Організація науково-методичної роботи в школі / І. П. Жерносєк. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 128 с. 3. МомотЛ.Л. Передовий педагогічний досвід: теорія і практика [Текст] / Л.Л.Момот. – К. : Рад. Школа. – 1990. – 141 с.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій, демонструються зразки передового педагогічного досвіду, методичні розробки вчителів-методистів, відео з досвіду роботи педагогів.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання з вступу до спеціальності, педагогіки, теорії та методики за професійним спрямуванням, методології та методики науково-педагогічних досліджень тощо.
Лектор: Смольнікова Галина Валентинівна, кандидат психологічних наук, доцент.
Факультет: Менеджменту освіти та науки; кафедра педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-31-32.
Опис начальної дисципліни ВВ2.2.5
Педагогічне дорадництво у зарубіжних освітніх системах
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням слайдів і транспарантів. Семінарські і лабораторні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічне дорадництво (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освiтнiй рiвень магістр |
Лекції: |
||
12 |
6 |
||
Семінарські (практичні) заняття: |
|||
Статус дисципліни вибіркова |
14 |
4 |
|
Лабораторні заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, педагогічні проекти, опитування, виконання тестових завдань, есе. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1 |
- |
- |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр 2 |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 5 год. |
64 |
80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/3 |
1/8 |
|
Передумови навчання: Філософія, економіка освіти, правознавство, політологія, психологія, соціологія, культурологія, менеджмент. |
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування ґрунтовних теоретико-практичних знань про стан та основні тенденції, закони і закономірності розвитку освіти загалом та педагогічного дорадництвазокрема у світовому, регіональному, національному масштабах.
Програма навчальної дисципліни: Становлення і розвиток педагогічного дорадництва у розвинених англомовних країнах. Організація педагогічного дорадництва у Західній та Східній Європі. Практичний досвід підготовки фахівців-дорадників у країнах пострадянського простору та Східної Азії.
Бібліографія: 1. Абашкіна Н. В. Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині. – К.: Вища шк., 1998. – 208 с. 2. Артьомов І. В. Концептуальні і правові основи формування європейського освітнього простору [Текст] : навч. посіб. / І. В. Артьомов, О. М. Ващук ; за ред. д-ра техн. наук, проф. Ф. Г. Ващука, д-ра пед. наук, проф. В. І. Лугового ; Закарпат. держ. ун-т, НН Ін-т євроінтеграц. дослідж. – Ужгород : ЗакДУ, 2011. – 568 с. 3. Вулъфсон Б. Л. Стратегия развития образования на Западе на пороге XXI века. – М.: УРАО, 1999. – 208 с. 4. Горюнова, Є. О. Євроінтеграція [Текст]: навч. посіб. / Є. О. Горюнова. – К.: Академвидав, 2013. – 220, [1] с.: рис., табл. – (Серія "Альма-матер"). – Бібліогр.: с. 218– [221].
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються слайди.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання з філософії та економіки освіти, правознавства, політологією, психології, соціології, історії, культурології, менеджменту тощо.
Лектор: професорсько-викладацький склад кафедри педагогічної творчості.
Факультет: Менеджменту освіти та науки; кафедра педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-3132.
Опис начальної дисципліни ВВ2.2.3
Основи педагогічної конфліктології
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням слайдів і транспарантів. Практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічне дорадництво (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
8 |
6 |
||
Практичні заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
8 |
2 |
|
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, педагогічні проекти, опитування, виконання практичних та тестових завдань, есе. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 |
- |
2 |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр 3 |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 5 год. |
64 |
80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/3 |
1/8 |
|
Передумови навчання: загальна, вікова, педагогічна психологія, педагогіка,філософія, логіка, мовознавство, етика, культурологія |
Мета і завдання навчальної дисципліни – озброєння студентів сучасними теоріями з конфліктології, розуміння поняття «педагогічного конфлікту» та можливостей його вирішення, розвинення умінь застосовувати набуті знання у профілактиці і вирішенні конфліктів у всіх сферах життєдіяльності людини, дати розуміння поняття «медіація», а також формування конфліктологічної компетенції майбутніх спеціалістів засобами знайомства з проблемами педагогічної конфліктології в контексті філософсько-антропологічних, психолого-педагогічних досліджень.
Програма навчальної дисципліни: Сутність педагогічного конфлікту та його структура. Види педагогічних конфліктів. Стратегії управління педагогічними конфліктами.
Бібліографія: 1. Громова О. Н. Конфликтология [Текст] : курс лекций / О.Н. Громова. – М. : ЭКМОС, 2000. – 318 с. 2. Дуткевич Т. В. Конфліктологія з основами психології управління : навчальний посібник для студ. вищ. навч. закл. / Т.В. Дуткевич. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 456 с. 3. Анцупов А. Я. Введение в конфликтологию. Как предупреждать и разрешать межличностные конфликты : учебное пособие / А. Я. Анцупов, А.А. Малышев ; МАУП. – К. : МАУП, 1996. – 104 с. 4. Конфліктологія : підручник для студ. вищ. навч. закл. юрид. спец. / За ред. Л. М. Герасіної, М. І. Панова. – Харків : Право, 2002. – 256 с.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються слайди.
Реєстрація на навчальну дисципліну: необхідна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання загальної, вікової, педагогічної психології, педагогіки, філософії, логіки, мовознавства, етики, культурології тощо.
Лектор: Щербина Дар’я Володимирівна, доцент, кандидат педагогічних наук.
Факультет: Менеджменту освіти та науки; кафедра педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-31-32.
Опис начальної дисципліни ВВ 2.2.4
Основи педагогічного професіоналізму
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням текстів авторського навчального посібника. Семінарські і практичні заняття із використанням діалогічних та інтерактивних методів навчання, підготовка творчих освітніх продуктів. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічне дорадництво (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
8 |
6 |
||
Практичні заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
4 |
4 |
|
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю опитування, виконання практичних та тестових завдань, оцінювання творчих освітніх продуктів. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 |
4 |
2 |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр 3 |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 4 год. |
74 |
78 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/4 |
1/5 |
|
Передумови навчання: психологія, педагогіка, основи педагогічної творчості та майстерності проходження педагогічної практики на основі міжпредметних зв’язків. |
Мета і завдання навчальної дисципліни – опанування майбутніми педагогами-дорадниками сучасними положеннями й понятійно-категоріальним апаратом теорії педагогічного професіоналізму та шляхами його формування й вдосконалення; ознайомлення із концептуальними моделями педагогічного професіоналізму та методами вивчення рівнів його сформованості; набуття здатностей до продуктивної організації та самоорганізації продуктивної педагогічної діяльності та професійно-педагогічного самовдосконалення.
Програма навчальної дисципліни:Історико-методологічні засади педагогічного професіоналізму. Професіоналізм освітянських кадрів як соціально-педагогічне явище та психолого-педагогічний феномен. Зміст і структура педагогічного професіоналізму. Основи професіогенезу фахівця освітньо-виховної сфери. Явища дизонтогенезу у педагогічній професії та шляхи його запобігання.
Бібліографія:1.Гузій Н. В. Основи педагогічного професіоналізму [Текст] : Навч.посіб. / Н.В. Гузій. – К. : НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004. – 155 с.Кузьмина Н. В. Профессионализм деятельности преподавателя и мастера производственного обучения [Текст] / Н.В. Кузьмина. – М. : Высш.шк., 1989. – 119 с. Маркова А. К. Психология труда учителя [Текст] / А.К. Маркова. – М. : Просвещение, 1994. – 192 с.Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя [Текст] / Л.М. Митина. – М. : Флинта, 1998. – 200 с.
Методичне забезпечення: авторський навчальний посібник, комплекси діагностичних методик.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: необхідні базові знання із психології, педагогіки, педагогічної творчості та майстерності, акмеології та андрагогіки.
Лектор: Гузій Наталія Василівна, професор, доктор педагогічних наук.
Факультет: Менеджменту освіти та науки; кафедра педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-31-32.
Опис начальної дисципліни ВВ2.1.2
Організація роботи методичного кабінету / центру
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/ Педагогіка |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із елементами бесіди та демонстрації. Семінарські і практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освiтня програма Педагогічне дорадництво |
Загальна кількість годин – 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освiтнiй рiвень магістр |
Лекції: |
||
10 |
6 |
||
Практичні заняття: |
|||
Статус дисципліни вибіркова |
8 |
4 |
|
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, педагогічні проекти, опитування, виконання практичних та тестових завдань |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1 |
8 |
2 |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр ІІ |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 4 год. |
64 |
78 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/2 |
1/8 |
|
Передумови навчання педагогіка, методика навчання, методологія та методи науково-педагогічних досліджень |
Мета і завдання навчальної дисципліни – підготовкамагістрантівдо ефективного виконання функціональних обов’язків методиста методичного кабінету, консультанта з дорадництва у сфері освіти; поглиблення, розширення та інтеграція набутих знань нормативно-правових, науково-теоретичних та методичних знань з організації діяльності методичного кабінету; теоретична підготовка фахівців до здійснення моніторингу та планування у системі власної науково-методичної діяльності; ознайомлення із поняттям, змістом та формами науково-методичного супроводу діяльності педагогів закладів освіти; опанування можливостями інформаційного простору як іміджевого ресурсу діяльності методичного кабінету.
Програма навчальної дисципліни: Нормативно-правові та організаційні засади функціонування методичного кабінету/центру. Моніторинг та планування у системі науково-методичної діяльності. Організація науково-методичного супроводу діяльності педагогів закладів освіти. Інформаційний простір як іміджевий ресурс діяльності методичного кабінету.
Бібліографія: 1. Гуменюк В.В., Наумчук І.А. Науково-методична робота з педагогічними кадрами/ В.В.Гуменюк, І.А. Наумчук – Кам’янець-Подільский, 2005. – 160 с. 2. Робота методкабінету/ Упоряд. Л. Галіцина – К. : Шкільний світ, 2005. – 128 с. 3. Робота методичних центрів із педагогічними кадрами / [упор. М. Голубенко]. – К. : Шкільний світ, 2008. – 128 с.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій, демонструються зразки документації методичного кабінету/центру, презентації з досвіду роботи методичних кабінетів/центрів,зразки проектів.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання з загальної психології, педагогіки, теорії та методики за професійним спрямуванням, методології та методики науково-педагогічних досліджень тощо.
Лектор: Смольнікова Галина Валентинівна, кандидат психологічних наук, доцент.
Факультет: Менеджменту освіти та науки; кафедра педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-3132.
Опис начальної дисципліни ВВ2.2.4
Мовленнєвий етикет у комунікативній діяльності
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка (шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням слайдів і транспарантів. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічне дорадництво (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
8 |
6 |
||
Практичні заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
4 |
4 |
|
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, педагогічні проекти, опитування, виконання практичних та тестових завдань, есе. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 |
4 |
2 |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр 3 |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 4 год. |
74 |
78 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/4 |
1/5 |
|
Передумови навчання: основи педагогічної творчості та майстерності, ділова українська мова, етика, культурологія. |
Мета і завдання навчальної дисципліни полягає в оволодінні фахівцями системою комунікативних знань, умінь, що забезпечують реалізацію функцій, покладених на викладача в цілому, здійснення майбутніми фахівцями професійно-педагогічної комунікації на високому якісному рівні, можливість самореалізації й самовдосконалення студентів через вербальні, невербальні засоби комунікації з точки зору педагогічної діяльності.
Програма навчальної дисципліни:Основні поняття теорії мовленнєвої комунікації. Логіко-емоційні засади комунікації. Мовленнєвий етикет. Етика і психологія мовленнєвої поведінки. Вербальні засоби професійно-педагогічної. Підготовка виступу перед аудиторією.
Бібліографія: 1. Гах Й. М. Етика ділового спілкування. — К., 2005. 2. Данильчук Л. А. Основы имиджа и этикета. — К., 2004. 3. Дороніна М. С. Культура спілкування ділових людей. — К., 1998. 4. Кубрак О. В. Етика ділового та повсякденного спілкування. — Суми, 2002.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються слайди.
Реєстрація на навчальну дисципліну: потрібна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання з основ педагогічної творчості та майстерності, ділової української мови, етики, культурології.
Лектор: професорсько-викладацький склад кафедри культури української мови
Факультет: Менеджменту освіти та науки.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-3132.
Опис начальної дисципліни ВВ2.1.1.
Менеджмент в освіті
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
||
Галузь знань 01 Освіта / Педагогіка |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання лекції, пояснення, розповіді, бесіди, спостереження, ілюстрування, вправи, демонстрування, навчальні дискусії |
||
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки |
Загальна кількість годин – 90 |
|||
Денна |
Заочна |
|||
Освiтнiй рiвень магістр |
Лекції: |
|||
16 |
10 |
|||
Семінарські заняття: |
||||
Статус дисципліни вибіркова |
20 |
6 |
||
Практичні заняття: |
Форми поточного контролю виконання практичних і тестових завдань, виступ на семінарських заняттях, презентації, опитування, виконання самостійних завдань |
|||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 |
4 |
|||
Індивідуальна робота: |
||||
Семестр 3 |
- |
- |
||
Самостійна робота: |
||||
58 |
70 |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 4 год. - самостійна робота: 7 год. |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
Форма підсумкового контролю Іспит (письмовий) |
||
Мова навчання – українська |
1/2 |
1/4 |
||
Передумови навчання попередня професійна підготовка |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування професійної компетентності майбутніх фахівців з управлінської діяльності у галузі освіти. Студент повинен усвідомити сутність і специфічні риси менеджменту освіти, закономірності, принципи, функції і методи, моделі управлінської діяльності у галузі освіти, вимоги до особистості менеджера освіти і управління персоналом; оволодіти технологіями і методами прийняття управлінських рішень, стратегічного і операційного менеджменту, управління персоналом, організації управлінської діяльності менеджера освіти.
Програма навчальної дисципліни: Сутність і становлення менеджменту освіти. Закони, закономірності та принципи менеджменту в освіті. Функції та методи менеджменту в освіті. Освітня організація як об’єкт управління, її місія і цілі. Управлінські рішення: сутність, види і методи прийняття. Сучасний менеджер освіти й управління персоналом. Стратегічний і операційний менеджмент в освіті. Маркетинг освітніх послуг.
Бібліографія: 1. Крижко В. Теорія та практика менеджменту в освіті / В. Крижко. – Запоріжжя : Просвіта, 2003. – 272 с. 2. Мармаза О. І. Менеджмент в освіті: дорожна карта керівника /О. І. Мармаза. – Х. : Основа, 2007. – 448 с. 3. Основи менеджменту в освіті: навч. посіб. / Р. С. Тягур; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. – Івано-Франківськ, 2007. – 106 c.
Методичне забезпечення. Конспекти лекцій і презентації з дисципліни, методичні розробки для практичних і семінарських занять, рекомендована література.
Зауваження: необхідна попередня професійна підготовка студентів.
Лектор: Саюк Валентина Іванівна, доцент, кандидат педагогічних наук
Факультет: менеджменту освіти та науки.
Кафедра: педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 486-31-32.
Опис начальної дисципліни ВВ2.2.5
Комунікативна культура педагога-дорадника
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка(шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням слайдів і транспарантів. Практичні заняття. |
|
Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Освітня програма Педагогічне дорадництво (код, назва) |
Загальна кількість годин – 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освiтнiй рiвень магістр |
Лекції: |
||
12 |
6 |
||
Практичні заняття: |
|||
Статус дисципліни вибіркова |
14 |
4 |
|
Семінарські заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, педагогічні проекти, опитування, виконання практичних та тестових завдань, есе. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1 |
- |
- |
|
Індивідуальна робота |
|||
Семестр 2 |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 год. - самостійна робота: 5 год. |
64 |
80 |
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/3 |
1/8 |
|
Передумови навчання: загальна, вікова, педагогічна психологія, педагогіка,філософія, логіка, мовознавство, етика, культурологія. |
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування у майбутніх педагогів-дорадників ґрунтовних теоретичних знань про комунікативну культуру, її зміст, структуру і функціональний склад та ораторське мистецтво як галузь сучасного мовленнєвого впливу; як науку та мистецтво мовленнєвої майстерності; оволодіння майбутніми спеціалістами у галузі дорадництва практичними вміннями та навичками щодо організації ефективного мовленнєвого спілкування, комунікативного впливу та взаємодії.
Програма навчальної дисципліни:Сутність та шляхи формування комунікативної культури педагога-дорадника. Специфіка ораторської промови у педагогічно-дорадчій діяльності. Бібліографія: 1. Коваленко С. М. Сучасна риторика: Навчально-практичний посібник. – Тернопіль : Мандрівець, 2007. – 184 с. 2. Олійник О.Б. Основи ораторської майстерності : Навч. посібн. / О.Б.Олійник. – К. : Кондор, 2010. – 181 с. 3. БарабановаН.Р. Культура мовлення. Конспект лекцій для студентів гуманітарних спеціальностей денної та заочної форми навчання / Н.Р.Баранова, Л.Є.Ященко. − Одеса: Наука і техніка, 2005. – 56с. 4. Бутенко Н.Ю. Комунікативна майстерність викладача: Навч. Посібник / Н.Ю.Бутенко. – К. : КНЕУ, 2005. – 336 с.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються слайди.
Реєстрація на навчальну дисципліну: необхідна.
Зауваження: Необхідні попередні загальні знання загальної, вікової, педагогічної психології, педагогіки, філософії, логіки, мовознавства, етики, культурології тощо.
Лектор: Щербина Дар’я Володимирівна, доцент, кандидат педагогічних наук.
Факультет: Менеджменту освіти та науки; кафедра педагогічної творчості.
Адреса: м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, телефон: 436-31-32.