Детальніше: Кафедра соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики
- ПРО КАФЕДРУ
- ПРОФЕСОРСЬКО-ВИКЛАДАЦЬКИЙ СКЛАД
- ОГОЛОШЕННЯ ТА ПОДІЇ КАФЕДРИ
- РОБОЧІ ПРОГРАМИ ТА СИЛАБУСИ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ КАФЕДРИ
- ОСВІТНІ РЕСУРСИ
- КОНТАКТИ
ПРО КАФЕДРУ
Кафедра соціальної філософії та філософії освіти НПУ імені М.П. Драгоманова була створена у 2005 році як загальноуніверситетська відповідно до рішення Вченої ради університету від 24 березня 2005 року. У грудні 2007 році кафедру було перейменовано з кафедри філософії освіти на кафедру соціальної філософії та філософії освіти. З вересня 2016 року кафедру об'єднано з кафедрою освітньої політики та перейменовано на кафедру соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
![]() |
Засновник кафедри - Віктор Петрович Андрущенко. |
ПРОФЕСОРСЬКО-ВИКЛАДАЦЬКИЙ СКЛАД
ПРАЦІВНИКИ КАФЕДРИ:
Вашкевич Віктор Миколайович
Вашкевич Віктор Миколайович
Гарант освітньо-професійної програми "Державна освітня політика" (281 Публічне управління та адміністрування)
Посада: Завідувач кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук (2007 р.), професор (2010 р.), академік Української Академії наук (1994 р.).
Освіта: Закінчив історичний факультет Київського державного університету імені Т.Г.Шевченка (1978 р.).
Заслужений працівник народної освіти України (1997 р.).
Керівник гуманітарного відділення УАН,
Голова спеціалізованої ради із захисту дисертаційних робіт (докторських, кандидатських) з соціальної філософії і філософії історії, філософії освіти.
Головний редактор всеукраїнського фахового видання з історичних, філософських, політичних наук – збірника наукових праць «Гілея: науковий вісник».
Викладає дисципліни: «Соціальна філософія», «Філософія освіти», «Освітня політика».
Професійний і науковий інтерес: займається комплексними дослідженнями проблем соціальної політики, філософії освіти.
Публікації: Автор понад 230 друкованихнауковихпраць з історії, філософії, політології, з них 18 монографій.
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
- Андрущенко В.П., Вернидуб Р.М., Бобрицька В. І., Вашкевич В.М., Савельєв В.Л., Процька С.М. Освітня політика [навч. посіб. для самостійної роботи студентів другого (магістерського) рівня усіх спеціальностей НПУ імені М.П. Драгоманова / за заг. ред. акад. В.П. Андрущенка. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 492 с.
- Філософія освіти: навчальний посібник / за наук. ред. акад. В.П.Андрущенко, авт.кол.: В.П.Андрущенко, О.М.Бегаль, В.І.Бобрицька, В.М.Вашкевич, Вернидуб Р.М. та ін. - Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. – 342 с.
Андрущенко Віктор Петрович
Андрущенко Віктор Петрович
Посада: Ректор національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, засновник кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, член-кореспондент НАН України, заслужений діяч науки і техніки України.
Освіта:Закінчив філософський факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
За здобутки у галузі освіти, науки і техніки В. Андрущенко нагороджений Першою премією Національної академії педагогічних наук України, почесною медаллю імені лауреата Нобелівської премії Альберта Швейцера, Міжнародною літературно-мистецькою премією імені Г. Сковороди. Дипломом лауреата премії імені Дмитра Чижевського НАН України. Кавалер нагороди Ярослава Мудрого Академії наук вищої школи. Кавалер орденів «За заслуги» І, ІІ і ІІІ ступенів, «За розбудову освіти». «За заслуги. Орден Нестора Літописця» III ступеня, Святого Рівноапостольного князя Володимира III ступеня. Міжнародний Сократівський комітет присвоїв В. Андрущенку звання Лауреата Міжнародної премії у сфері наукових досліджень «Ім’я в науці». За внесок у зміцнення міжнародних відносин у сфері науки Вчена рада Міжнародного університету Відня (Австрія) спільно з Номінаційним Комітетом Європейської Бізнес Асамблеї (Оксфорд, Велика Британія) присвоїла академіку В. Андрущенку звання «Почесний професор Міжнародного університету м. Відня», а університет було нагороджено міжнародною відзнакою «Європейська якість». Академік Віктор Андрущенко також отримав Почесну відзнаку Української Ради Миру «Орден Миру» І ступеня за вагомий внесок у справу збереження справедливості, гуманізму, миру й злагоди у світі, високопрофесійну та самовіддану працю на благо Батьківщини й утвердження слави України на міжнародній арені.
Викладає дисципліни: «Соціальна філософія», «Філософія освіти».
Професійний і науковий інтерес: методологічні, соціально-філософські та філософсько-культурологічні проблеми становлення та самореалізації особистості, соціально-політичні проблеми трансформаційного суспільства.
Публікації: Автор близько 700 наукових праць, серед яких 25 індивідуальних і близько 45 колективних монографій, підручників, навчальних посібників для студентів вищих навчальних закладів.
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
- Андрущенко В.П., Вернидуб Р.М., Бобрицька В. І., Вашкевич В.М., Савельєв В.Л., Процька С.М. Освітня політика [навч. посіб. для самостійної роботи студентів другого (магістерського) рівня усіх спеціальностей НПУ імені М.П. Драгоманова / за заг. ред. акад. В.П. Андрущенка. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 492 с.
- Філософія освіти: навчальний посібник / за наук. ред. акад. В.П.Андрущенко, авт.кол.: В.П.Андрущенко, О.М.Бегаль, В.І.Бобрицька, В.М.Вашкевич, Вернидуб Р.М. та ін. - Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. – 342 с.
Вернидуб Роман Михайлович
Вернидуб Роман Михайлович
Посада: Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики, проректор з навчально-методичної роботи.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук, професор.
Освіта:Закінчив Київський державний педагогічний інститут імені О. Горького.
Викладає дисципліни: «Експертна діяльність у сфері освіти», «Організація управління навчальним процесом у ЗВО», «Освітня політика», «Адаптація освіти України до європейського освітнього простору».
Професійний і науковий інтерес:Інтеграція наукової і навчальної діяльності, модернізаціязмісту вищої педагогічної освіти,методологія розробки освітніх програм та навчальних планів підготовки педагогічних працівників, інформатизація управління освітнім процесом, вдосконалення організаційних засад професійної підготовки у ЗВО.
Публікації:Автор понад 190 публікацій, має 2 авторських свідоцтва на винаходи.
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection
Web of Sciense:
Вернидуб Р.М. Забезпечення якості професійної підготовки майбутнього вчителя: політика селекції. Міждисциплінарні дослідження складних систем: збірник наукових праць. Номер 15. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. 158 с. (С.5-17).
наявність наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
- Проблеми формування змісту загальнопрофесійної підготовки програм другого рівня вищої педагогічної освіти / Вернидуб Р.М./. – К: Вища освіта України. – 2014, № 3 (дод.2). – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – Т. 1. – 380 с.
- Формування дослідницької компетентності студентів – бакалаврів педагогічних університетів / Р.М. Вернидуб // Рідна школа. – К.: ПП «Вид-во «Фенікс», 2012. – № 6 (990). – 80 с.
- Реалізація механізмів інтеграції освіти і науки засобами педагогічних технологій/ Р.М. Вернидуб /- Нова парадигма. Філософія. Політологія. Соціологія : журнал наук. праць. Вип. 105 / Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Творче об-ня "Нова парадигма"; голов. ред. В. П. Бех. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова , 2012. – Випуск 105 (№ ). - С.3-15.
- Проблеми формування змісту загальнопрофесійної підготовки програм другого рівня вищої педагогічної освіти / Вернидуб Р.М./. – К: Вища освіта України. – 2014, № 3 (дод.2). – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – Т.1. – С. 93-97.
- Роль вищої педагогічної освіти в подоланні глобальних викликів./ Р.М. Вернидуб // Вісник Інституту розвитку дитини. Вип. 36. Серія: Філософія, педагогіка, психологія: Збірник наукових праць. – К. : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – С. 8-13.
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
- Андрущенко В.П., Вернидуб Р.М., Бобрицька В. І., Вашкевич В.М., Савельєв В.Л., Процька С.М. Освітня політика [навч. посіб. для самостійної роботи студентів другого (магістерського) рівня усіх спеціальностей НПУ імені М.П. Драгоманова / за заг. ред. акад. В.П. Андрущенка. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 492 с.
- Філософія освіти: навчальний посібник / за наук. ред. акад. В.П.Андрущенко, авт.кол.: В.П.Андрущенко, О.М.Бегаль, В.І.Бобрицька, В.М.Вашкевич, Вернидуб Р.М. та ін. - Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. – 342 с.
- Наука. Педагогічна освіта.Практика / В.П.Андрущенко, Р.М.Вернидуб, Л.В. Куліненко. – К.: «МП Леся», 2017. – 724 с.
наукове керівництво (консультування) здобувача, який одержав документ про присудження наукового ступеня
наукове керівництво здобувачами Бегекою Д.А., Корцем О.М., які одержали документ про присудження наукового ступеня кандидата педагогічних наук
організаційна робота у закладах освіти на посадах керівника (заступника керівника) закладу освіти/інституту/факультету/відділення (наукової установи)/ філії/кафедри або іншого відповідального за підготовку здобувачів вищої освіти підрозділу/відділу (наукової установи)/навчально-методичного управління (відділу)/лабораторії/іншого навчально-наукового (інноваційного) структурного підрозділу/вченого секретаря закладу освіти (факультету, інституту)/відповідального секретаря приймальної комісії та його заступника
проректор з навчально-методичної роботи НПУ імені М.П. Драгоманова
Савельєв Володимир Леонідович
Савельєв Володимир Леонідович
Посада: Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики, декан факультету менеджменту освіти та науки.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор історичних наук, професор.
Освіта:Закінчив Полтавський державний педагогічний інститут імені В.Г. Короленка.
Лауреат державної премії України в галузі освіти у номінації "Наукові досягнення в галузі освіти" за цикл наукових праць "Філософія освіти: пошук пріоритетів"(2013 р.), член двох спеціалізованих вчених рад НПУ імені М.П. Драгоманова з захисту дисертацій з політології, соціальної філософії та філософії освіти.
Викладає дисципліни: «Філософія освіти», «Вища освіта і Болонський процес».
Професійний і науковий інтерес: історія західної політичної думки, політична система сучасного суспільства, освітня політика в умовах глобалізації.
Публікації:Автор книг, різноманітних публікацій з політології, філософії освіти
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
- Андрущенко В.П., Вернидуб Р.М., Бобрицька В. І., Вашкевич В.М., Савельєв В.Л., Процька С.М. Освітня політика [навч. посіб. для самостійної роботи студентів другого (магістерського) рівня усіх спеціальностей НПУ імені М.П. Драгоманова / за заг. ред. акад. В.П. Андрущенка. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 492 с.
Бобрицька Валентина Іванівна
Бобрицька Валентина Іванівна
Гарант освітньо-професійної програми "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки)
Посада:Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2006 р.), професор (2011 р.).
Освіта:Закінчила Полтавський державний педагогічний інститут імені В.Г.Короленка за спеціальністю біологія і хімія та здобула кваліфікацію вчителя середньої школи.
Є почесним академіком Міжнародної академії культури безпеки, екології та здоров'я, здійснює на громадських засадах діяльність з розроблення й реалізації наукових і практичних заходів зі збереження здоров'я молодого покоління.
У 2015 р. пройшла стажування в секретаріаті Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, надавала експертну оцінку законопроєктів з освіти. У 2016 р. увійшла до робочої групи Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти з підготовки проєкту Закону України «Про освіту».
Викладає дисципліни:«Освітня політика», «Державна освітня політика», «Порівняльна освітня політика» для студентів ОC «магістр»
Професійний і науковий інтерес: професійна підготовка вчителя; освітня політика України і зарубіжних країн; теорія і практика впровадження здоров'язбережувальних освітніх технологій; макаренкознавство.
Публікації:Є авторомпонад 300 публікацій
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection
Web of Sciense:
1.Бобрицька В. І., С. М. Процька, Формування професійних компетентностей майбутніх філологів засобами комп’ютерно орієнтованих технологій. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Том 58 (№ 2). С.59-66. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v58i2.1644
2.Bobrytska V.I., Beseda N.A. Future specialists in physical culture and sports cardiovascular system functional condition evaluation. Physical education of students. 2018. № 22 (5). October, Р. 232-236. https://sportedu.org.ua/index.php/PES/pages/view/fullpdf
3.Bobrytska V. I., Prots’ka S. М., Formation of Professional Competencies of the Future Teachers by means of a Computer-based Methodology: Investigational Appoach. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Том 67 (№ 5). Р. 121-133. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v67i5.2307
Scopus:
4.Bobrytska, V. I., Reva, T. D., Protska, S. M. & Chkhalo, O. M. (2020). Effectiveness and Stakeholders’ Perceptions of the Integration of Automated E-Learning Courses into Vocational Education Programmes in Universities in Ukraine. International Journal of Learning, Teaching, and Educational Research Vol. 19, No. 5, pp. 27-46, May 2020. https://doi.org/10.26803/ijlter.19.5.3
5.Bobrytska, V., Luzik, E., Reva, T., Spitsin, Y., & Akmaldinova, V. (2020). Involving stakeholders in shaping educational legislation and policy in Ukraine. European Journal of Educational Research. Vol. 9. Iss. 3. Р. 1189–1200. (July 2020). https://doi.org/10.12973/eu-jer.9.3.1189
6.Bobrytska, V. I., Reva, T. D., Beseda, N. A., & Filippova, L. V. (2020). Approaches to cultivating healthy behaviours in tertiary students: Systemic review. European Journal of Educational Research, Vol. 9. Iss. 4. Р. 1649-1661 (October, 2020). https://doi.org/10.12973/eu-jer.9.4.1649
7.Valentyna I. Bobrytska, Hanna V. Krasylnykova, Nataliia А. Beseda, Nina G. Batechko, Yevheniy S. Spitsin (2020). Reshaping the University Curriculum through the Visiting Lectureship. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 19, No. 12, pp. 70-85, December 2020. https://doi.org/10.26803/ijlter.19.12.4
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
1. Bobrytska V. Axiological Azimuths of the Global Educational Policy. Proceedings of the National Aviation University. 2016. Том. 68. № 3. С. 89-97. DOI: 10.18372/2306-1472.68.10912.
2. Бобрицька В.І. Державна освітня політика України у сфері освіти осіб з особливими потребами. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2016. № 3-4. С. 53-58.
3. Бобрицька В.І. Професійна підготовка магістрів у галузі освіти в Україні: сучасні виклики, проблеми, знахідки. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. К. : Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2017. Вип. 1(10). С 20-23. DOI: 10.18372/2411-264X.10.12458
4. Бобрицька В.І. Ціннісні орієнтири та ідеали сучасної освіти України, Освітній дискурс, Випуск 9 (12). Київ, Україна, 2018, Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, с. 7-18.
5. Бобрицька В.І. Феномен громадянської освіти у філософському, соціальному й освітньому контекстах. Освітній дискурс, Випуск 11(3). Київ, Україна, 2019, Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, с. 7-19. DOI: 10.33930/ed.2019.5007.11(3)-1
6. Бобрицька В.І. Сучасні освітні реформи в Україні: досягнення й новітні виклики. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. К. : Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2019. Вип. 2 (14), с. 16-22. DOI: 10.18372/2411-264X.14.13707
7. Bobrytska, V. I. Steps to take to ensure academic mobility in the context of progression of Bologna reforms. Virtus. Серія: «Педагогіка». Монреаль, Канада, Вид-во: CPM «ASF», 2019, № 37. С. 77-87.
8. Бобрицька В.І., Суліма Є.М. Забезпечення академічної мобільності : досягнення й нові виклики для європейського простору вищої освіти. Освітній дискурс, Випуск 17 (3). Київ, Україна, 2019, Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, с.7-27. DOI: 10.33930/ed.2019.5007.17(10)-1
9. Бобрицька В.І., Процька С.М. Організаційно-педагогічні умови використання електронних навчальних курсів в освітньому процесі закладів вищої освіти України. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. К. : Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», № 15 (2019), с. 9-18. DOI: 10.18372/2411-264X.15.14394
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
- Андрущенко В.П., Вернидуб Р.М., Бобрицька В. І., Вашкевич В.М., Процька С.М. Освітня політика [навч. посіб. для самостійної роботи студентів другого (магістерського) рівня усіх спеціальностей НПУ імені М.П. Драгоманова / за заг. ред. акад. В.П. Андрущенка. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 492 с.
- Філософія освіти: навчальний посібник / за наук. ред. акад. В.П.Андрущенко, авт.кол.: В.П.Андрущенко, О.М.Бегаль, В.І.Бобрицька, В.М.Вашкевич, Вернидуб Р.М. та ін. - Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. – 342 с.
- Бобрицька В.І., Процька С.М. Комп’ютерно орієнтована освіта майбутніх філологів: навчально-методичний посібник для студентів ЗВО. Полтава: Скайтек, 2016. 136 с.
наявність за останні п’ять років наукове керівництво (консультування) здобувача, який одержав документ про присудження наукового ступеня
Процька Світлана Миколаївна, диплом кандидата педагогічних наук серія ДК № 054407 від 15 жовтня 2019 року.
виконання функцій наукового керівника або відповідального виконавця наукової теми (проекту), або головного редактора/члена редакційної колегії наукового видання, включеного до переліку наукових фахових видань України, або іноземного рецензованого наукового видання
Членство у редакційній колегії наукового видання, включеного до переліку наукових фахових видань України:
1. Міжнародної редакційної колегії Збірника наукових праць категорії «Б» «Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія» Національного авіаційного університету, м. Київ, Україна
2. Міжнародної редакційної колегії Збірника наукових праць категорії «Б» «Освітній дискурс» Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, м. Київ, Україна.
3. Редакційної колегії Збірника наукових праць «Освітньо-науковий простір» Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, м. Київ, Україна.
організаційна робота у закладах освіти на посадах керівника (заступника керівника) закладу освіти/інституту/факультету/відділення (наукової установи)/ філії/кафедри або іншого відповідального за підготовку здобувачів вищої освіти підрозділу/відділу (наукової установи)/навчально-методичного управління (відділу)/лабораторії/іншого навчально-наукового (інноваційного) структурного підрозділу/вченого секретаря закладу освіти (факультету, інституту)/відповідального секретаря приймальної комісії та його заступника
Заступник завідувача кафедри СФФООП (керівник секції «Освітня політика»), гарант ОПП «Освітня політика»
участь в атестації наукових працівників як офіційного опонента або члена постійної спеціалізованої вченої ради
Членство у спеціалізованій вченій раді:
1) Д 26.062.15 у Національному авіаційному університеті;
2) Д 26.053.19 у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова.
наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи студентів та дистанційного навчання, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій
1. Бобрицька В. І. Методичні вказівки до проходження переддипломної виробничої практики [для студ. другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань 07 Управління та адміністрування спеціальності «Державна політика у сфері освіти» ЗВО]. Київ, Україна, Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016, 21 с.
2. Бобрицька В.І., С.М. Процька. Комп’ютерно орієнтовна освіта майбутніх філологів: [навчально-методичний посібник для студентів ЗВО]. Полтава: Скайтек, 2016. 136 с.
3. Бобрицька В. І. Методичні рекомендації до написання і оформлення курсової роботи з освітньої політики. ОПП «Освітня політика» [для студ. другого (магістерського) рівня ВО ЗВО], 2-ге вид, доповн. і переробл. Київ, Україна: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. 88 с.
4. Бобрицька В. І. Методичні рекомендації до написання і оформлення магістерської роботи з освітньої політики. ОПП «Освітня політика» [для студ. другого (магістерського) рівня ВО ЗВО], 2-ге вид, доповн. і переробл. Київ, Україна: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. 92 с.
5. Бобрицька В.І. Наскрізна програма практик студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка спеціальності: 011 «Освітні, педагогічні науки». Освітньо-професійна програма «Освітня політика». Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. 92 с.
6. Бобрицька В. І. Виробнича управлінська практика. ОПП «Освітня політика» [навч-метод. посіб.для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»)], 2-ге вид, доповн. і переробл. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. 11 с.
7. Бобрицька В. І. Виробнича науково-педагогічна практика. ОПП «Освітня політика» [навч-метод. посіб. для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»)], 2-ге вид, доповн. і переробл. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. 26 с.
8. Бобрицька В. І. Методичні рекомендації до написання і оформлення магістерської роботи з освітньої політики [метод. посіб. для студ. другого (магістерського) рівня вищої освіти], 3-тє вид., доповн. і переробл. Київ, Україна: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019. 98 с.
9. Бобрицька В. І., Павлова К.А. Виробнича управлінська практика. ОПП «Громадське управління у галузі освіти» [Методичні рекомендації для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»)]: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. 21 с.
10. Бобрицька В. І. Виробнича науково-педагогічна практика ОПП «Освітня політика»; «Громадське управління в галузі освіти» [навч-метод. посіб. для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»)], 3-тє вид, доповн. і переробл. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. 26 с.
11. Бобрицька В. І. Наскрізна програма практик за освітньо-професійною програмою «Освітня політика» [навч.-метод. видання для студ. денної і заочної форми навчання другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»)]. 2-ге вид, доповн. і переробл. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 102 с.
12. Бобрицька В. І. Виробнича науково-педагогічна практика. ОПП «Освітня політика»; «Громадське управління в галузі освіти» [Програма практики для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»)], 3-тє вид, доповн. і переробл. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 2020. 24 с.
13. Бобрицька В. І. Силабус навчальної дисципліни «Освітня політика» для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»), освітньо-професійна програма «Освітня політика», «громадське управління у галузі освіти». Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 2020. с. 40 с.
14. Бобрицька В. І. Силабус навчальної дисципліни «Державна освітня політика» для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»), освітньо-професійна програма «Освітня політика». Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 2020. с. 44 с.
15. Бобрицька В. І. Силабус навчальної дисципліни «Порівняльна освітня політика» для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»), освітньо-професійна програма «Освітня політика». Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 2020. 36 с.
16. Бобрицька В. І., Процька С.М. Силабус навчальної дисципліни «Освітня політика» для студентів другого (магістерського) рівня для усіх спеціальностей НПУ імені М. П. Драгоманова. Київ, Україна, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 2020. 36 с.
досвід практичної роботи за спеціальністю
Членство у робочій групі з розроблення законопроєкту «Про освіту» при Комітеті з питань освіти, науки та інновацій Верховної Ради України (2016 р.)
Герасимова Ельвіра Миколаївна
Герасимова Ельвіра Миколаївна
Посада:Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук, професор.
Освіта:Закінчила історичний факультет Харківського державного університетуімені О.М. Горького.
Викладає дисципліни: «Філософія освіти», «Соціальна філософія», «Освітня політика».
Професійний і науковий інтерес:Займається комплексним дослідженням філософсько-економічного контексту глобалізованого світу, особливостями ментальної структури економічних знань в Україні, а також проблематикою ціннісно-смислових засад сучасної економічної освіти.
Публікації: Є автором понад 70 публікацій.
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection
1) Psychological and educational support of students' self-regulation development - International Journal of Management, 2020, 11(4), с. 326-338.
2) Enhancing the educational activities of law students as one of the ways to improve efficiency and quality of the professional training. - International Journal of Higher Education, 2020, 9(4), с. 291-301.
3) Use of cloud technologies in the process of professional and linguistic training of law students for the development of academic performance - International Journal of Higher Education, 2020, 9(7), с. 310-320.
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
- Герасимова Е.М. Лінгвістичні основи соціокультурних принципів економічної взаємодії в глобальній системі координат // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія [зб. наук. пр.]. – Чернігів: ЧНТУ, 2016. №2 (8). С. 17 – 26. (0,5 д.а.).
- Герасимова Е.М. Траєкторія соціально-економічних трансформацій в сучасній концепції суспільних перетворень // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: [зб. наук. пр.],К.: НАУ, 2017. №1 (7). С.173-179.
- Герасимова Е.М. Національно-культурний простір економічної діяльності як пошук гармонізації та взаємодії в суспільстві // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія [зб. наук. пр.]. Чернігів: ЧНТУ, 2017. №3 (9). С. 5 – 14.
- Герасимова Е.М. Соціальний вимір гендерних стратегій освітнього простору. Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія [зб. наук. пр.]. Чернігів: ЧНТУ, 2019. №1 (13). С. 19–30.
- Герасимова Е.М. Соціальний простір сучасного капіталу знань: українські реалії. Гілея. Науковий вісник. Збірник наукових праць. Історичні науки. Філософськи науки. Політичні науки. Випуск 147 (8). 2019. С. 24-29.
- Герасимова Е.М. Моральний концепт суспільного договору в координатах ринкового господарства. Вісник національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. Вип. 1(31). К.: НАУ, 2020. С. 5-9.
- Герасимова Е.М. Доктрина реалізації свободи в демократичному суспільстві: ідеал і реальність. Вісник національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. Вип. 2 (32). К.: НАУ, 2020. С. 5-9.
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
-
Герасимова Е.М. Економічна культура соціального захисту як проблематика соціальної справедливості // Соціальний захист у дискурсі сучасних реалій : монографія ; за заг. ред. д.ф.н., професора А.О. Ярошенко. К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. 208 с. С. 10 – 29.
виконання функцій наукового керівника або відповідального виконавця наукової теми (проекту), або головного редактора/члена редакційної колегії наукового видання, включеного до переліку наукових фахових видань України, або іноземного рецензованого наукового видання
Член спеціалізованої вченої ради Д 26.053.16 Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Терепищий Сергій Олександрович
Терепищий Сергій Олександрович
Посада:Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук, професор.
Освіта:Закінчив Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова (2006 р.)
Голова Ради молодих вчених Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Член Громадської ради при МОН України.
Викладає дисципліни:«Філософія освіти», «Онтологія освіти».
Професійний і науковий інтерес: постколоніальні дослідження у галузі освіти, вивчення суперечливих процесів та наслідків індоктрінації, корупції та відсутності прозорості у перехідних суспільствах.
Публікації:Є автором понад 70 публікацій.
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection
Oleksiyenko, A., Terepyshchyi, S., Gomilko, O., & Svyrydenko, D.. ‘What Do You Mean, You Are a Refugee in Your Own Country?’: Displaced Scholars and Identities in Embattled Ukraine. European Journal of Higher Education, 2020, pp. 1-18. https://doi.org/10.1080/21568235.2020.1777446
- Terepyshchyi, S., Svyrydenko, D., Zakharenko, K., Bezgin, K., & Kulga, O. Evaluation of Donbas universities’ economic potential: problems of personnel training and unemployment. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2019, Issue 5, pp. 149-154. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-5/25
- Bazaluk, O., Svyrydenko, D., Terepyshchyi, S. (2017). Structural-functional models of integration and reintegration of Ukrainian educational landscape. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2017, Issue 5, pp. 163-168. https://search.proquest.com/openview/6c96461270a1427cb499e497d6178bfe/1?pq-origsite=gscholar&cbl=1886336
- Terepyshchyi, S., Khomenko, G. (2019). Conceptual Model of Reintegration of Ukrainian Displaced Universities: Peacebuilding in Higher Education. Studia Warmińskie, 56, pp. 161-177. https://doi.org/10.31648/sw.4571
- Terepyshchyi, S. Educational Landscape as a Concept of Philosophy of Education. Studia Warmińskie, 2017, Vol.54.,pp. 373-383. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=614017
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
- Терепищий С.О., Хоменко Г.В. Розвиток вищої освіти в умовах конфлікту: еволюція від суспільства знань до суспільства порозуміння. Освітній дискурс: збірник наукових праць. 2020, №19 (1), С. 32-45.
- Терепищий С., Хоменко Г., Заїчко В. Рекомендації щодо удосконалення роботи переміщених університетів. Гілея: науковий вісник, 2019. Вип. 149 (№ 10). Ч. 2. Філософські науки. С. 119-135.
- Терепищий С., Малежик Д. Діяльність українських вищих навчальних закладів в евакуації в роки німецько-радянської (Великої Вітчизняної) війни. Вища освіта України. 2019, №2. С.50-56.
- Терепищий С. О., Хоменко Г. В., Заїчко В. В. Освітня діяльність переміщених (евакуйованих) університетів України у Другій світовій війні. Гілея: науковий вісник. 2018. Випуск 138 (№ 11) Ч. 2. Філософські науки. - C. 213-218.
- Терепищий С. О., Дунець В. Б., Додонов Д. Р. Досвід переміщених університетів Російської імперії під час Першої світової війни. Гілея: науковий вісник, 2018. Вип. 135 (№ 8). С. 279–284.
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
-
1-ше видання: Філософія освіти : навчальний посібник / за наук. ред. академіка В. П. Андрущенка [та ін.]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – 342 с.
наявність за останні п’ять років наукове керівництво (консультування) здобувача, який одержав документ про присудження наукового ступеня
Рябека Є.О. Філософська парадигма цінностей демократичного суспільства в трансформаційний період. 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історії. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук. Дніпро 2020.
участь у міжнародних наукових проектах, залучення до міжнародної експертизи, наявність звання “суддя міжнародної категорії”
Гарант на виконання наукових робіт за проєктом “Оцінка економічного потенціалу університетів Донбасу” Джерело: Чешська НГО PIN за підтримки USAID
робота у складі експертних рад з питань проведення експертизи дисертацій МОН або галузевих експертних рад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, або Акредитаційної комісії, або їх експертних рад, або міжгалузевої експертної ради з вищої освіти Акредитаційної комісії, або трьох експертних комісій МОН/зазначеного Агентства, або Науково-методичної ради/науково-методичних комісій (підкомісій) з вищої освіти МОН
Член Наукової ради МОН (вчений секретар секції 20 “Соціально-історичні науки”). Наказ МОН №859 від 20 червня 2019 року
виконання функцій наукового керівника або відповідального виконавця наукової теми (проекту), або головного редактора/члена редакційної колегії наукового видання, включеного до переліку наукових фахових видань України, або іноземного рецензованого наукового видання
Науковий керівник держбюджетної теми теми «Медіаграмотність та соціальна відповідальність освітян в умовах інформаційної війни»
Також член редакційної колегії наукового видання, включеного до переліку наукових фахових видань України – «Освітній дискурс: збірник наукових праць» http://www.journal-discourse.com/uk/pro-nas/redaktsiyna-kolehiya.html
наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи студентів та дистанційного навчання, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій
Посібник для самостійної роботи студентів та дистанційного навчання на платформі мудл, конспекти лекцій. Методичні вказівоки для написання бакалаврських робіт
керівництво студентом, який зайняв призове місце на I етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету/журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком/проблемною групою; керівництво студентом, який став призером або лауреатом Міжнародних мистецьких конкурсів, фестивалів та проектів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі міжнародних мистецьких конкурсів, інших культурно-мистецьких проектів; керівництво студентом, який брав участь в Олімпійських, Паралімпійських іграх, Всесвітній та Всеукраїнській Універсіаді, чемпіонаті світу, Європи, Європейських іграх, етапах Кубка світу та Європи, чемпіонаті України; виконання обов’язків тренера, помічника тренера національної збірної команди України з видів спорту; виконання обов’язків головного секретаря, головного судді, судді міжнародних та всеукраїнських змагань; керівництво спортивною делегацією; робота у складі організаційного комітету, суддівського корпусу
Керівництво постійно діючою студентською проблемною групою “Пайдея” (з 2013 року)
участь у професійних об’єднаннях за спеціальністю
Член Української Асоціації дослідників освіти ( https://www.uera.org.ua)
Акопян Валерій Григорович
Акопян Валерій Григорович
Посада: Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук, старший науковий співробітник.
Освіта: Закінчив Київський інститут народного господарства (1986—1991), економіст, «Бухгалтерський облік, контроль і аналіз господарської діяльності».
Викладає дисципліни: «Освітня політика».
Професійний і науковий інтерес: .
Заблоцький Віталій Петрович
Заблоцький Віталій Петрович
Посада:Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук (2002р.), професор (2006р.).
Освіта:Закінчив Донецький державний університет (1983р.).
Викладає дисципліни: «Філософія освіти».
Професійний і науковий інтерес: політичні ідеології, основидемократії, політологія, філософія освіти, мистецтвознавство (дослідження книжкової ілюстрації).
Публікації:Автор близько 200 наукових праць, зокрема брошур, монографій, учасник ряду міжнародних освітніх проектів.
Семенюк Наталія Вікторівна
Семенюк Наталія Вікторівна
Посада: Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук, професор.
Освіта:.
Викладає дисципліни: «Філософія освіти»
Професійний і науковий інтерес: соціальна філософія, філософія історії, філософія освіти, філософія культури.
Процька Світлана Миколаївна
Процька Світлана Миколаївна
Член групи забезпечення ОПП 011 Освітні, педагогічні науки. Освітня політика
Посада: Доцент кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат педагогічних наук (2019 р.), доцент (2021 р.).
Освіта: Закінчила Київський міський педагогічний університет імені Б.Д.Грінченка (2009 р.), Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова (2010 р.).
Викладає дисципліни: «Освітня політика», «Управління ІТ-структурою освітньої установи», «Експертиза інновацій в освіті» для студентів ОС «магістр», «Інноваційні технології навчання і виховання» для студентів ОС «бакалавр».
Професійний і науковий інтерес: освітня політика,ІКТ в освіті; комп'ютерно орієнтована методика формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів-філологів.
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection
Web of Sciense:
1.Бобрицька В. І., Процька С. М. Формування професійних компетентностей майбутніх філологів засобами комп’ютерно орієнтованих технологій. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Том 58 (№ 2). С.59-66. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v58i2.1644
2.Bobrytska V. I., Prots’ka S. М. Formation of Professional Competencies of the Future Teachers by means of a Computer-based Methodology: Investigational Appoach. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Том 67 (№ 5). Р. 121-133. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v67i5.2307
Scopus:
3.Bobrytska, V. I., Reva, T. D., Protska, S. M. & Chkhalo, O. M. (2020). Effectiveness and Stakeholders’ Perceptions of the Integration of Automated E-Learning Courses into Vocational Education Programmes in Universities in Ukraine. International Journal of Learning, Teaching, and Educational Research Vol. 19, No. 5, pp. 27-46, May 2020. https://doi.org/10.26803/ijlter.19.5.3
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
1. Процька С.М. Комп’ютерно орієнтована методика формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів-філологів: особливості впровадження. Освітній дискурс: збірник наукових праць / Голов. ред. О.П. Кивлюк. Київ: «Видавництво «Гілея», 2018. Вип. 9 (11-12). С. 19–31.
2. Бобрицька В.І., Процька С.М. Організаційно-педагогічні умови використання електронних навчальних курсів в освітньому процесі закладів вищої освіти України. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. Київ: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2019. Вип. 2 (15). С. 19–24. DOI:10.18372/2411-264X.15.14394
3. Процька С.М. Мережні ІКТ як основа комп’ютерно орієнтованої методики формування професійних компетентностей майбутніх філологів. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка: зб. наук. пр. Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. / редкол.: Огнев’юк В.О., Хоружа Л.Л. та ін. Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. Випуск 27. С. 105–108.
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
- Андрущенко В.П., Вернидуб Р.М., Бобрицька В. І., Вашкевич В.М., Процька С.М. Освітня політика [навч. посіб. для самостійної роботи студентів другого (магістерського) рівня усіх спеціальностей НПУ імені М.П. Драгоманова / за заг. ред. акад. В.П. Андрущенка. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 492 с.
- Бобрицька В.І., Процька С.М. Комп’ютерно орієнтована освіта майбутніх філологів: навчально-методичний посібник для студентів ЗВО. Полтава: Скайтек, 2016. 136 с.
організаційна робота у закладах освіти на посадах керівника (заступника керівника) закладу освіти/інституту/факультету/відділення (наукової установи)/ філії/кафедри або іншого відповідального за підготовку здобувачів вищої освіти підрозділу/відділу (наукової установи)/навчально-методичного управління (відділу)/лабораторії/іншого навчально-наукового (інноваційного) структурного підрозділу/вченого секретаря закладу освіти (факультету, інституту)/відповідального секретаря приймальної комісії та його заступника
Вчений секретар Вченої ради факультету менеджменту освіти та науки НПУ імені М.П. Драгоманова
наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи студентів та дистанційного навчання, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій
1. Бобрицька В.І., ПроцькаС.М. Комп’ютерно орієнтовна освіта майбутніх філологів: [навчально-методичний посібник для студентів ЗВО]. Полтава: Скайтек, 2016. 136 с.
2. Бобрицька В. І., Процька С.М. Силабус навчальної дисципліни «Освітня політика» для студентів другого (магістерського) рівня для усіх спеціальностей НПУ імені М. П. Драгоманова. Київ, Україна, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 2020. 36 с.
3. Процька С.М. Силабус навчальної дисципліни «Управління ІТ-структурою освітньої установи» для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»), освітньо-професійна програма «Освітня політика». Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 2020. 36 с.
4. Процька С.М. Силабус навчальної дисципліни «Експертиза інновацій в освіті» для студентів другого (магістерського) рівня ВО Галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка (Спеціальність: 011 «Освітні, педагогічні науки»), освітньо-професійна програма «Освітня політика». Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вид-во: К.: ФОП Ямчинський О.В. 2020. 36 с.
наявність науково-популярних та/або консультаційних (дорадчих) та/або дискусійних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій
1. Protska S.M. Computer oriented methods of formation of professional competence of future teachers of philology in the structure of open education. European humanities studies: State and Society. EUROPEJSKIE STUDIA HUMANISTYCZNE: Panstwo i Spoleczenstwo. 2017. T. 5. Р. 132–143.
2. Процька С.М. Феномен особистісного самовизначення майбутнього філолога в умовах комп’ютерно орієнтованої освіти. Sophia Prima: діалог вічного повернення, 2018, № 1 (1), с. 77-81.
3. Процька С.М. Модель формування професійних компетентностей майбутніх філологів засобами комп’ютерно орієнтованих ІКТ. Матеріали Звітної наукової конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання АПН України, присвяченої 25 річниці НАПН України (м. Київ, 28 березня 2017 р.) URL: http://conf.iitlt.gov.ua/Conference.php?h_id=15
4. Процька С.М. Освітня політика у сфері комп’ютерно орієнтованої освіти майбутніх учителів-філологів: нормативний аналіз. Матеріали ІІІ Міжнародн. наук.-практ конф. «Концептуальні, методологічні та практичні проблеми соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики» (м. Київ, 24 квітня 2019 р.). Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019. С. 88–96.
5. Процька С.М. Правові засади формування професійних компетентностей бакалаврів філологів в умовах комп’ютерно орієнтованої освіти. Формування державної освітньої політики: філософські, теоретичні та прикладні аспекти / за ред. В.П. Андрущенка. Мін-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. Тематичний випуск: збірник наукових статей. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. С. 124–127.
Горохов Сергій Вікторович
Горохов Сергій Вікторович
Посада: Доцент кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат історичних наук, доцент
Освіта:Закінчив Сумський державний педагогічний інститут імені А.С. Макаренко.
Викладає дисципліни:«Освітня політика» для студентів ОС «магістр».
Професійний і науковий інтерес: історичний дискурс розвитку освіти та освітньої політики України.
Павлова Катерина Анатоліївна
Павлова Катерина Анатоліївна
Гарант освітньо-професійної програми "Громадське управління в галузі освіти" (011 Освітні, педагогічні науки)
Посада: Доцент кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат юридичних наук.
Освіта:Закінчила Національну юридичну академію імені Ярослава Мудрого (факультет підготовки кадрів для органів юстиції) за спеціальністю «Правознавство».
Викладає дисципліни:«Освітня політика» для студентів ОС «магістр», «Сучасна державна політика України» для студентів ОС «бакалавр».
Професійний і науковий інтерес:правові механізми взаємодії інститутів громадянського суспільства та держави; місце освітньої політики в системі інститутів громадянського суспільства.
наявність за останні п’ять років наукових публікацій у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України
1.Постол К. А. Основні етапи генезису правових механізмів взаємодії інститутів громадянського суспільства та держави в Україні (2001-2014 р.р.) [ Електронний ресурс ] / К. А. Постол // Порівняльно-аналітичне право. – 2014. – № 3. – С. 35 – 40. – Режим доступу: http://www.pap.in.ua/3_2014/11.pdf.
2.Постол К. А. Державно-громадська модель управління освітою як форма правової взаємодії інститутів громадянського суспільства та держави в Україні / К. А. Постол // Право і суспільство. – 2014. – № 5. – С. 53 – 58.
3.Постол К. А. Державно-громадська модель управління освітою як напрямок сучасного державотворення в Україні / К. А. Постол // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 18: Економіка і право: зб. наук. праць. – 2014. – Вип. 24. – С. 221 – 226.
4.Постол К. А. Конституционное регулирование механизмов взаимодействия институтов гражданского общества и государства / К. А. Постол // Legea şi viaţa: Publicatie stiintifico-practica – 2014. – №9. – P.146–150.
5.Павлова К.А. Формування громадської активності в умовах розвитку глобального громадянського суспільства / К.А. Павлова // Збірник наукових праць «Гілея: науковий вісник» - – К. : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова; ВГО Укр.академія наук, «Видавництво «Гілея», 2018. – вип. 139. - С.160-163.
6. Pavlova K. A. Social factors of formation of social activity in the conditions of formation of civil society in Ukraine // Гілея: науковий вісник. – Київ: «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 139 (12). Ч. 2. Філософські науки. – 138-140 с.
наявність виданого підручника чи навчального посібника або монографії
- Освітня політика: філософія, теорія, практика : монографія // [В.П.Андрущенко, Б.І.Андрусишин, В.І.Бобрицька та ін.]; за ред. В. П.Андрущенка. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015.– С. 168 – 200.
- Державно-громадське управління освітою : монографія / Мін. Осв. і науки України, Нац. пед.. ун-т. імені М. П. Драгоманова: К. вид-во НПУ Драгоманова, 2016. – 256 с., С.197-209.
-
Модус державно-громадського управління освітою» : монографія / Мін. Осв. і науки України, Нац. пед.. ун-т. імені М. П. Драгоманова: К. вид-во НПУ Драгоманова, 2016. – 605 с., С.308-323.
досвід практичної роботи за спеціальністю
Начальник юридичного відділу НПУ імені Драгоманова 2011-2013 р.р.- Трудова книга (відділ кадрів НПУ імені М.П. Драгоманова)
Макаренко Світлана Олегівна
Макаренко Світлана Олегівна
Посада: Доцент кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат філософських наук.
Освіта:Закінчила Кіровоградський державний педагогічний університет імені В. Винниченка.
Викладає дисципліни:«Освітня політика», «Освітній консалтинг та аудит», «Освітнє лідерство» для студентів ОС «магістр».
Професійний і науковий інтерес:навчання, виховання і самовдосконалення обдарованої молоді; створення, впровадження і розвиток системи роботи з обдарованою молоддю в Україні.
Гайдич Наталія Миколаївна
Гайдич Наталія Миколаївна
Посада: Доцент кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат філософських наук, доцент.
Освіта:.
Викладає дисципліни:«Філософія освіти» для студентів ОС «магістр».
Професійний і науковий інтерес:.
Матусевич Тетяна Володимирівна
Матусевич Тетяна Володимирівна
Посада: Доцент кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат філософських наук, доцент.
Освіта:.
Викладає дисципліни:«Філософія освіти» для студентів ОС «магістр», «Філософія» для студентів ОС «бакалавр».
Професійний і науковий інтерес:.
Гомілко Ольга Євгеніївна
Гомілко Ольга Євгеніївна
Посада:професор кафедри соціальної філософії, філософії освітити та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук, професор.
Освіта:Закінчила Київський державний університет імені Т.Г. Шевченка, філософський факультет (1981р.).
Викладає дисципліни: «Соціальна філософія». «Філософія музики».
Професійний і науковий інтерес: Філософська антропологія, філософія освіти, філософія культури, соціальна філософія.
Публікації:Автор понад 150 публікацій.
Кушерець Василь Іванович
Кушерець Василь Іванович
Посада:Професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Доктор філософських наук, професор, член-кореспондент НАПН, заслужений діяч науки і техніки України.
Освіта:Закінчив філософський факультет Київського державного Університету імені Т.Г. Шевченка
Викладає дисципліни: «Філософія освіти».
Професійний і науковий інтерес: наукове обґрунтування та розробка методичних й проектних технологій інформаційно-освітньої та науково-просвітницької діяльності в контексті філософії незатухаючого віку людини, сучасних вимог активізації різноманітних навчальних форм в підвищенні ефективності лекторсько-просвітницької роботи.
Публікації:Автор понад 300 наукових праць, підручників, навчальних посібників для студентів вищих навчальних закладів, слухачів різноманітних форм інформаційно-освітньої та науково-просвітницької діяльності.
Панченко Леся Миколаївна
Панченко Леся Миколаївна
Посада: Вчений секретар Університету, професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат філософських наук, доцент.
Освіта:Закінчила Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова.
Вчений секретар експертної ради з філософських, політичних та соціологічних наук ДАК МОН України, член Центрально-европейського товариства філософії освіти (CEUPES); член Товариства філософської педагогіки імені Б.Ф. Трентовського (Польща).
Викладає дисципліни: «Філософія освіти».
Професійний і науковий інтерес: соціальна філософія, філософія історії, філософія освіти, філософія культури.
Артімонова Тетяна Петрівна
Артімонова Тетяна Петрівна
Посада: Старший викладач кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат філософських наук.
Освіта: Закінчила Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова (2004 р.).
Викладає дисципліни: «Філософіяосвіти», «Філософія науки», «Онтологія освіти», «Вища освіта і Болонський процес».
Професійний і науковийінтерес:соціально-філософські та аксіологічні проблеми студентської молоді у трансформаційному суспільстві.
Дудник Юрій Павлович
Дудник Юрій Павлович
Член групи забезпечення ОПП 011 Освітні, педагогічні науки. Освітня політика (роботодавець)
Посада: Доцент кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат педагогічних наук, доцент.
Освіта:Закінчив Київський державний педагогічний інститут імені М.П. Драгоманова.
Викладає дисципліни:«Освітня політика», «Якість освіти та моніторинг якості», «Політика і управління» для студентів ОР «магістр».
Професійний і науковий інтерес:забезпечення якості освіти, моніторинг якості освіти, управління у сфері освіти.
ОГОЛОШЕННЯ ТА ПОДІЇ КАФЕДРИ
- Кафедральні
- Освітня політика (011 Освітні, педагогічні науки)
- Громадське управління в галузі освіти (011 Освітні, педагогічні науки)
- Державна освітня політика (281 Публічне управління та адміністрування)
Освітня політика (011 Освітні, педагогічні науки)
Випуск магістрів освітніх наук 2019
16 січня 2020 р. відбулося урочисте вручення дипломів випускникам ОПП "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки) на факультеті менеджменту освіти та науки НПУ імені М.П. Драгоманова.
Захист магістерських досліджень
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
23 грудня 2019 р. відбувся успішний захист магістерських робіт студентів ОПП "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки) на кафедрі соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики НПУ імені М.П. Драгоманова.
Захист курсових робіт
![]() |
![]() |
![]() |
23 грудня 2019 р. відбувся успішний захист курсових робіт студентів ОПП "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки) на кафедрі соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики НПУ імені М.П. Драгоманова.
Захист творчих проєктів з "Порівняльної освітньої політики"
В рамках навчальної дисципліни "Порівняльна освітня політика" (лектор: гарант ОПП "Освітня політика", докт. пед. наук, проф. Бобрицька Валентина Іванівна) майбутні магістри освітніх наук успішно захищають творчі проєкти.
Звітна конференція з виробничої управлінської практики
|
|
|
![]() |
04 грудня 2019 року відбулася звітна конференція з виробничої управлінської практики студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки). Майбутні магістри освітніх наук представили свої звітні матеріали гаранту програми Бобрицькій Валентині Іванівні, докт. пед. наук, проф. та викладачам кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Виробнича. Управлінська практика
З 04 листопада по 01 грудня 2019 року студенти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки) проходили виробничу управлінську практику на базі Міністерства освіти та науки України.
ІІІ Міжнародна конференція "Концептуальні, методологічні та практичні проблеми соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики"
![]() |
![]() |
24 квітня 2019 року студенти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки) взяли активну участь у ІІІ Міжнародній конференції "Концептуальні, методологічні та практичні проблеми соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики".
Звітна студентська конференція НПУ імені М.П. Драгоманова "Освіта і наука 2019"
Протягом 15-19 квітня 2019 року студенти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки) брали активну участь у Студентській звітно-науковій конференції «Освіта та наука – 2019» у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова.
Парламентські слухання
![]() |
![]() |
10 квітня 2019 року студенти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки) під час науково-педагогічної практики разом з гарантом ОПП "Освітня політика", докт. пед. наук, проф. Бобрицькою Валентиною Іванівною, зав. каф. соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики, докт. філос. наук, проф. Вашкевичем Віктором Миколайовичем, канд. юрид. наук, ст. викл. Павловою Катериною Анатолівною та викл. Процькою Світланою Миколаївною відвідали Парламентські слухання Верховної Ради України на тему: "Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки".
Звітна конференція з виробничої управлінської практики
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
31 жовтня 2018 року відбулася звітна конференція з виробничої управлінської практики студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки). Майбутні магістри освітніх наук представили свої звітні матеріали гаранту програми Бобрицькій Валентині Іванівні, докт. пед. наук, проф. та викладачам кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Виробнича. Управлінська практика
З 01 жовтня по 28 жовтня 2018 року студенти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Освітня політика" (011 Освітні, педагогічні науки) проходили виробничу управлінську практику на базі Міністерства освіти та науки України.
Громадське управління в галузі освіти (011 Освітні, педагогічні науки)
Звітна конференція з виробничої управлінської практики
|
04 грудня 2019 року відбулася звітна конференція з виробничої управлінської практики студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Громадське управління в галузі освіти" (011 Освітні, педагогічні науки). Майбутні магістри освітніх наук представили свої звітні матеріали викладачам кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики.
Виробнича. Управлінська практика
З 04 листопада по 01 грудня 2019 року студенти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Громадське управління в галузі освіти" (011 Освітні, педагогічні науки) проходили виробничу управлінську практику на базі Громадської ради при виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).
РОБОЧІ ПРОГРАМИ ТА СИЛАБУСИ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ КАФЕДРИ
ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН,
ЗАКРІПЛЕНИХ ЗА КАФЕДРОЮ У 2020-2021 Н.Р.
Для різних освітньо-професійних та освітньо-наукових програм університету
першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти:
1. Філософія освіти
2. Освітня політика
3. Соціальна філософія
Другий (магістерський) рівень вищої освіти:
Для освітньо-професійних програм
011 Освітні, педагогічні науки. Освітня політика. Громадське управління в галузі освіти:
1. Освітня політика
2. Фiлософiя освiти
3. Соціологія освіти
4. Теорія і практика управління освітою
5. Системи забезпечення якості освіти
6. Державно-громадське управління в освіті
7. Інституційний менеджмент
8. Управління змінами: реалізація освітніх реформ та інновацій
9. Управління ІТ-структурою освітньої установи
10. Державна освітня політика
11. Порівняльна освітня політика
12. Експертна діяльність в освіті
13. Управління персоналом в освіті
14. Моделі управління освітою
15. Громадський нагляд у сфері освіти
16. Громадський моніторинг якості освіти
17. Освітнє лідерство
18. Експертиза інновацій в освіті
19. Освітній моніторинг
20. Освітній консалтинг і аудит
21. Тренінг професійного зростання
22. Науковий семінар
Виробнича практика:
1. Управлінська практика
2. Науково-педагогічна практика
3. Переддипломна практика
Для освітньо-професійної програми
281 Публічне управління та адміністрування. Державна освітня політика:
1. Освітня політика
2. Фiлософiя освiти
3. Соціологія управління
4. Теорія і практика управління освітою
5. Державно-громадське управління в освіті
6. Інституційний менеджмент
7. Вступ до публічного адміністрування
8. Управління ІТ-структурою освітньої установи
9. Державна політика та менеджмент в освіті
10. Експертна діяльність в освіті
Виробнича практика:
1. Управлінська практика
2. Науково-педагогічна практика